۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

سه نکته مهم در مورد زندگی سالم برای کاربران ویلچر در دوران اپیدمی

چیزی که این همه گیری به ما ثابت کرده است، این بوده که اگر تلاش کنیم می توانیم برای هر چیزی وقت بگذاریم. بسیاری از افراد که برای انجام فعالیتهای و کار به خانه های خود منتقل شده اند، با یک برنامه ریزی مناسب، توانسته اند زندگی سالمی را آغاز کنند. در اینجا سه ​​نکته مهم برای زندگی سالم برای کاربران ویلچر ذکر شده است که در حفظ سلامت جسم و روان آنان می تواند تاثیرگذار باشد:

ورزش روی ویلچر

مراقب بهداشت روانی خود باشید

چه کاربران ویلچر و چه سایر مردم ، همگی در این دوران کرونایی با مشکلات روان دست و پنجه نرم کرده ایم. متاسفانه تحقیقات نشان می دهد که از ابتدای این همه گیری و قرنطینه، میزان خودکشی افزایش یافته است. مراقبت از ذهن و بهداشت روان، حتی بدون وجود یک بیماری همه گیر، هم  موضوع خیلی مهمی محسوب می شود. لذا توصیه بر این است که نه تنها هر روز در مورد احساس خود یا چگونگی آن با کسی صحبت کنید، بلکه پیشنهاد می شود که در برخی سایتهای مرتبط با این موضوع ثبت نام کرده و دستورالعملهای آنها را دنبال نمائید.

مراقبت از ذهن می تواند جزو برنامه های خود مراقبتی شما باشد. استحمام یا دوش طولانی با تمدد اعصاب، مطالعه، بیرون رفتن از خانه و سفرکردن با رعایت پروتکلهای بهداشتی می تواند در این زمینه موثر باشد.

انجمنهایی وجود دارند که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. مشارکت در این نوع انجمنها می تواند ایده های خوبی را ارائه دهد تا افراد با چالشهای یکسان بتوانند مشوق یکدیگر باشند.

انجام تمرینات ورزشی با وزنه

وزنه زدن می تواند به حفظ سلامت استخوان ها و عضلات کمک کند. همچنین می تواند به سوزاندن کالری کمک کرده و از آسیب بدن جلوگیری کند. این نوع ورزشها باید متناسب با توانایی های شما تنظیم شوند، بطوری که بیش از حد سنگین یا سبک نباشد و همچنین نباید کارهایی را انجام دهید که از نظر جسمی درتوان شما نیست. اگر قادر به حرکت دادن پاها هستید، می توانید از وزنه هایی استفاده کنید که به مچ پا بسته می شوند تا با استفاده از آنها به تقویت عضلات پا های خود کمک کنید.

بدن خود را در حالت خوب قرار دهید

قرارگرفتن بدن در حالت خوب چیزی است که هر کسی با آن دست و پنجه نرم می کند. در بعضی حالتها بدن طوری قرار می گیرد که با وجود اینکه فرد  احساس راحتی می کند، اما به مرور زمان باعث درد در نواحی کمر و پشت می شود. حفظ وضعیت بدن در وضعیت خوب نه تنها می تواند به جلوگیری از مشکلات استخوان ها و بافت های ستون فقرات کمک کند، بلکه می تواند ستون بدن شما را نیز تقویت کند. یک فیزیوتراپیست می تواند در طراحی یک برنامه اصلاحی مناسب جهت بهبود وضعیت بدن شما کمک کند. همچنین می توانید به جستجوی یکسری فیلم های آموزشی در سایتهای مجازی بپردازید . البته با نظر پزشکتان از آنها استفاده کنید.