۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

رابطه جنسی با وجود سوند !!!… چطوری ؟!!!

افرادی که سوند دارند ، هنگام رابطه جنسی باید با سوندشان چه کارکنند ؟
در مورد افرادی که سونداژمتناوب انجام می دهند، یعنی سوند را به بدن خود وارد و خارج می کنند ، معمولا” توصیه می شود که قبل از رابطه جنسی خودشان را سونداژ کنند . همانطورکه می دانید کسانی که در ناحیه قوس خاجی خود رفلکس دارند ، هم مثانه و هم روده آنها دارای رفلکس است . به همین دلیل این افراد  واکنش جنسی هم خواهند داشت . فراموش نکنید که اعصاب این ناحیه ، میکروسکوپی و بسیار به هم نزدیک هستند .   از این رو ، گاهی اوقات ، هنگامی که این افراد در حال تلاش برای تحریک واکنش جنسی خود هستند ،  ممکن است باعث رفلکس مثانه خودشان هم بشوند ، و یا بعضی وقتها هنگامی که رفلکس روده را تحریک می کنند ، باز این امکان وجود دارد که باعث رفلکس مثانه شان بشوند . به همین دلیل به منظور جلوگیری از بی اختیاری ادرار و دفع ، به این افراد توصیه می شود که قبل از مقاربت ، حتما” مثانه خود را تخلیه کنید ، چراکه فقط با این کار است که با بی اختیاری ادرار مواجه نمی شوید و از این بابت خیالشان راحت تر خواهد بود .
سوند متناوب :
کسانی که سونداژ متناوب انجام می دهند ، اگر خانم باشند ، تخلیه ادرارشان آسان است وبه خوبی این کار را انجام می دهند . اما درمورد مردان ، گاهی اوقات سونداژ باعث تحریک نعوظ می شود . چرا که در واقع این موضوع باعث تحریک رفلکس نعوظ هم می گردد .

چیزی مهمی که باید بدانید این است ، هنگامی که شما می خواهید که رفلکس نعوظ را برای انجام مقاربت تحریک کنید ، احتمال دارد وقتی سوند را بیرون می کشید ، نعوظ هم از بین برود و بعد از آن ،  تحریک جهت ایجاد نعوظ بعدی مشکل تر می شود . این موضوع در بیشتر افراد دیده می شود . بنابراین همیشه به کسانی که می خواهند خود را برای مقاربت آماده کنند ، توصیه می شود که مدت خیلی کمی بعد از سونداژ ، معاشقه قبل از مقاربت را  کوتاه تر کرده  واز نعوظ  حاصل از سونداژ ( اگر دارند ) بهره ببرند .

سوند پایدار :
اما اگر کسی سوند پایدار در بدن خود دارد ، چه گزینه هایی در پیش روی خواهد داشت  :
این افراد می توانند سوند را بیرون آورده و مقاربت کنند . اما  نکاتی وجود دارد که لازم است به خاطر بسپارند :
•     اول اینکه شما دیگر نمی توانید همان سوند را دوباره وارد مثانه خودتان  بکنید ، به همین دلیل باید یک سوند دیگر در دسترس داشته باشید .
•     دوم اینکه این کار برای کسانی که می خواند زیاد مقاربت داشته باشند ، بسته به میزان فعالیت جنسی که دارند ،  پر هزینه خواهد بود .
•    ازطرفی اگر این افراد درعملکرد دستهای خودشان محدودیت داشته باشند و خودشان قادر به وارد کردن سوند به بدنشان نباشند ،  نیاز دارند که کسی را برای کمک گرفتن در دسترس داشته باشند  . بنابراین معمولا”سوند استفاده شده در چنین افرادی به دلیل انجام مقاربت های متوالی مدت زیادی در بدنشان باقی نمی ماند .
•    همچنین نکته مهم دیگر این است که بابیرون کشیدن سوند ، اگر مثانه آنها همزمان بیش از حد پر شود ، احتمال بروزاتونومیک دیس رفلکسی وجود دارد  و موضوع پیشگیری از عفونت دستگاه ادراری هم با مشکل مواجه خواهد شد . بنابراین برای مقاربت باید سوند را خارج کرده ( که البته این کار مشکل نیست ) و بعد از مقاربت سوند جدیدی را بگذارند .
کسانی که نمی توانند سوند اضافی تدارک ببینند ، و یا افرادی که نمی خواهند سوندشان را درآورند ، یا درافرادی که وجود سوند دربدنشان الزام دارد ، قطعا” با یک انتخاب شخصی مواجه هستند که آیا سوند را در بدن خود نگه دارند یا آن را درآورند  .
وجود سوند برای خانمها و آقایان

موضوع نگه داشتن سوند دربدن هنگام مقاربت ، برای خانمها خیلی ساده است ، چرا که مسیر فعالیت جنسی آنان با راه دفع ادرار متفاوت است ، بنابراین سوند جدا از مسیر دخول قرارمی گیرد . از این رو شخص هنگام مقاربت فقط باید سوند را از جلوی مسیر دخول کنار بزند.
اما در مورد مردان، آنچه که توصیه می شود این است که یک حلقه بزرگ از سوند در انتهای آلت ایجاد کنند ، تا هنگام نعوظ  ، سوند به اندازه ای باشد که  آلت تناسلی بتواند بلند شود ، و سپس کاندوم را روی آن قراردهند  .

استفاده از کاندوم
همانطورکه می دانید کاندوم  تنها برای پیشگیری از بارداری نیست ، بلکه برای جلوگیری از عفونت دستگاه ادراری نیز بسیار مناسب است . بنابراین شما که مسلما” نمی خواهید ترشحات جنسی که می توانند عامل عفونت باشند ، وارد سوند شوند . به همین دلیل آنچه که معمولا” به مردم توصیه می شود این است که یک قلمبگی از سوند در سر آلت قرار داده ، کاندوم را روی آن گذاشته ، و سپس آن را روی آلت کشیده و مقاربت کنند .
یک مزیت :  نکته خوب استفاده از سوند این است که اگر شخصی نعوظ مطلوبی نداشته نباشد ، یعنی آلت به اندازه لازم سفت نشود ، قوام حاصله از قرارداشتن سوند در امتداد آلت در واقع می تواند کمک خوبی به تحریک شریک جنسی او نماید ، این کار واقعا” می تواند به تحریک شریک جنسی فرد کمک کند ، از این رو می تواند چیز خوبی باشد .

کیسه ادرار ؟  
مسئله دیگر کیسه ادرار است . چیزی که معمولا” مردم اظهار می کنند  و خیلی هم  شایع می باشد ، این است که :  ” داشتن کیسه ادرار واقعا” بر روی مقاربت تاثیر می گذارد .” بنابراین بهترین کار این است که سوند را با یک کلامپ (گیره ) ببندید و خودتان را ازشر کیسه ادرار خلاص کنید .  یا می توانید کیسه ادرار را داخل یک رو بالشی قرار دهید ، یا اینکه روی آن را با یک حوله بپوشانید تا دیده نشود  ، یا یک چیزبلند روی لوله سوند قرار دهید ، کیسه را بیرون از تخت بگذارید و از این جور کارها
– خلاصه هرکاری که ارتباط عشقی شما را بیشتر ، و تمرکز تان روی کیسه ادرار را کمتر می کند ، انجام دهید  .

منبع مورد استفاده : سایت : http://www.facingdisability.com–  تهیه و تنظیم از : مهندس عباس کاشی ( e mail :  ohealth2007@yahoo.com)  -انتشار: انجمن معلولین ضایعات نخاعی استان تهران