۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

شرایط امروز دنیا به گونه ای پیش می رود که در آن سازمان هایی که فعالانه در فضای اینترنت رشد یافته اند می توانند زمینه ساز تغییرات ارزشمندی برای جامعه باشند و اگر امروز بخواهیم شاهد تغییرات تاثیرگذاری در جامعه آسیب نخاعی کشور باشیم باید بتوانیم با قدرت در این راه گام بر داریم.

سایت انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران برنامه مدونی برای توسعه حضور خویش در اینترنت و تاثیرگذاری فراوان بر فرهنگ جامعه دارد. یکی از این اقدامات تاثیرگذاری برای ایجاد تغییرات اساسی در زندگی افراد آسیب نخاعی ایران با بهره گیری از کمک های اجتماعی در امور آسیب نخاعی است به گونه ای که در نهایت سبب شود که شرایط زندگی برای پذیرش افراد آسیب نخاعی روز به روز بهتر شود.

باید به خاطر بسپاریم که آسیب نخاعی عارضه ای است که هر لحظه ممکن است هر انسان را گرفتار خویش نماید و به همین خاطر باید همگان در ایجاد یک جامعه دوستدار آسیب های نخاعی تلاش نمایند و اگر از این موضوع غفلت شود روزهای سختی پیش رو خواهد بود چرا که اگر فرد سالمی، فردا مبتلا به آسیب نخاعی شود؛ روزهای سختی را سپری خواهد کرد.

در جامعه ایران حدود هفتاد هزار نفر فرد آسیب نخاعی زندگی می کنند که بعلت ضعف مناسب سازی، نبود وسایل حمل و نقل عمومی مناسب و … در منازل خویش زمین گیر شده اند و تنها از طریق پنجره منازل خود نظاره گر شهر هستند و مبارزه ای سخت را برای زندگی کردن آغاز کرده اند.

انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران به منظور آگاه سازی جامعه و اجرای برنامه های خویش سه شیوه برای جلب حامیان خویش برنامه ریزی نموده است که شامل موارد ذیل است:

لازم به ذکر است اسامی تمامی حامیان در این سه شیوه طبقه بندی در سایت انجمن ضایعات نخاعی استان تهران ثبت خواهد شد تا اگر هر پیشرفتی در زمینه آسیب نخاعی کشور رخ می دهد نام این عزیزان در تاریخ آسیب نخاعی کشور ثبت شود و آیندگان با افتخار و نیکی از آنان یاد کنند و فرزندان ایران به حضور چنین ایرانیانی افتخار نمایند.

حامیان اطلاع رسانی:

هرکسی می تواند به عنوان یک حامی به جامعه آسیب نخاعی کشور کمک نماید. تنها کافی است یکی از اقدامات زیر را به انجام برساند:

  • الف) آموزش چهره به چهره به افراد جامعه در زمینه آسیب نخاعی و آشنا کردن آنان بر اساس محتوای آموزشی ارائه شده از طریق انجمن ضایعات نخاعی استان تهران که مطالب آن توسط کارشناسان تهیه شده است و متن آن از طریق سایت انجمن در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.
  • ب) ارسال مطالب آموزشی از طریق پست الکترونیکی به افراد جامعه
  • پ) ارائه سخنرانی در مجامع در زمینه آسیب نخاعی
  • ت) ارسال فایل های صوتی و تصویری در زمینه آسیب نخاعی به افراد جامعه بطور مجازی و غیرمجازی
  • ث) آگاه سازی مسئولین و افراد تاثیرگذار در جامعه نظیر صاحبان اهل قلم، اهل هنر و …

حامیان فکری

شامل آن دسته از متخصصان، صاحبنظران و افراد باتجربه است که از نظر فکری می توانند انجمن ضایعات نخاعی را در جهت دستیابی به اهداف خویش یاری نمایند. تنها کافی است برنامه ریزان انجمن را با بهره گیری از اندیشه های گرانقدر خود کمک نمایند تا آنان بتوانند فعالیت های خویش را بهتر برنامه ریزی کنند و بتوان با گذر زمان شاهد اقدامات ارزشمندی بود .

حامیان مالی

آن دسته از عزیزانی که دارای تمکن مالی هستند با پرداخت منابع مالی می توانند انجمن را در جهت انجام امور زیر یاری نمایند:

  • الف) خریداری تجهیزات توانبخشی … جهت ارائه به آن بخش از عزیزان آسیب نخاعی که از توانمندی های مالی برخوردار نیستند
  • ب) تامین هزینه حمل و نقل و خریداری اتوبوس های مناسب سازی شده برای انجام اموری نظیر جابجایی جهت حضور در مراسم آموزشی،اردوهای تفریحی و زیارتی
  • پ) چاپ و انتشار کتاب، مجلات، لوح فشرده آموزشی و توزیع در بین جامعه آسیب نخاعی
  • ت) خریداری کتاب و دیگر مواد آموزشی و توزیع در بین جامعه آسیب نخاعی
  • ت) چاپ و انتشار مطالب آموزشی ویژه جامعه جهت ارتقای آگاهی های جامعه در زمینه آسیب نخاعی
  • ث) توسعه سایت اینترنتی انجمن ضایعات نخاعی استان تهران
  • ج) برگزاری کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی به منظور آموزش و توسعه مستند سازی های علمی به منظور ایجاد آرشیو غنی از مطالب علمی برای ارائه به کارشناسان و برنامه ریزان برای انجام امور مربوط به آسیب نخاعی
  • چ) راه اندازی تلفن های مشاوره رایگان در جهت ارائه خدمات تخصصی به جامعه آسیب نخاعی

راه‌های ارتباط با انجمن و ثبت نام در این بخش