۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

حرکاتی برای تسکین سریع دردهای پشت ویژه کاربران ویلچر

بدن انسان برای نشستن های طولانی مدت ساخته نشده است ، اما برای کاربران ویلچر ، اجتناب از حالت نشسته ، کار سختی است . متأسفانه ، یکی از عوارض جانبی شایع حاصل از نشستنهای طولانی مدت ، درد نواحی پشت و کمردرد است . ما در اینجا ، چند حرکت را معرفی می کنیم که در تسکین درد نواحی پشت و بالاتنه موثر هستند . این حرکات با استفاده از حالتهای یوگا برای افراد ویلچری مناسب سازی شده اند و توصیه می شود برای کاهش دردهای خود آنها را اجرا کنید :

حرکاتی برای تسکین سریع دردهای پشت ویژه کاربران ویلچر

حرکت اول : قراردادن سر بین زانوها

در حالی که روی ویلچر نشسته اید ، تا جایی که می توانید به طرف جلو خم شوید و سر خود را بین زانوها نزدیک کنید. معمولا” این کار را کسانی انجام می دهند که احساس سرگیجه می کنند. اما یک راه عالی برای برداشتن فشار از قسمتهای تحتانی کمر محسوب می شود . اگر احساس می کنید که می خواهید از روی صندلی جدا شوید ، چیزی پیدا کنید و با دستهای خود آن را بگیرید . با این کار این امکان را پیدا می کنید که بتوانید بیشتر به سمت جلو خم شوید .

حرکت دوم : قرار دادن یک پا روی پای دیگر

قرار دادن یک پا روی پای دیگر

اگرچه این کار بیشتر توسط خانمهایی که دامن پوشیده اند ، رایج است ، اما در واقع برای کسانی که از ویلچر استفاده می کنند می تواند بسیار مفید باشد . انداختن یک پا روی پای دیگر می تواند به تسکین برخی فشارهایی که به قسمت تحتانی کمر وارد می شود ، بطور موثری کمک کند .

حرکت سوم : پیچش بدن !

برای این کار ، شما باید زانوی راست را با دست چپ بگیرید و دست راست خود را تا جایی که می توانید به سمت پشت ببرید . سپس آن را عوض کرده و همین کار را برای سمت چپ انجام دهید . هر باری که این کار را می کنید ، حداقل ۱۰ ثانیه در آن وضعیت بمانید .

حرکت چهارم : کشش مچ پا

برای این کار ، به پشت روی یک تخت یا کاناپه دراز بکشید ، بطوری که پاهای تان از انتهای آن آویزان باشد. بالاتنه خود را محکم نگهدارید . سپس ، از یک نفر کمک بگیرید و از او بخواهید که مچ پایتان را به سمت پایین بکشد. یادتان باشد ، هدف این است که پشت تان کشیده شود . این کار به شما کمک می کند تا احساس آرامش کنید.

کشش مچ پا

فراموش نکنید :

هیچ کس نباید از کمر درد رنج ببرد . اگر نمی توانید برخی از حرکات اساسی را انجام دهید ، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به پزشک مراجعه البته یکسری لوازم جانبی ویلچر هم وجود دارند که می توانید برای کمک به راحتی خودتان از آنها استفاده کنید .