۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

انجام کارهای تعمیراتی ویلچر در ایام کرونایی

با وجود اپیدمی کرونا، این برهه زمانی برای بیشتر مردم خیلی پراسترس است بخصوص برای افراد دچار ضایعه نخاعی که کاربر ویلچر هستند و به ویژه کسانی که ویلچرشان در این روزها مشکل پیدا کرده است. خیلی از شرکتهای تعمیر وپشتیبانی ویلچر، ممکن است به دلیل ویروس کرونا موقتاً تعطیل شده یا طبق روال عادی خدمات نمی دهند. به همین دلیل بدون توجه به زمان شروع مجدد فعالیت عادی شرکت های تعمیر ویلچر، خیلی ها مجبورند خارج از چارچوب و روال عادی عمل کنند. اگر در این زمان ناخوشایند، با مشکل نقص ساختاری و فنی ویلچر مواجه شده اید، در اینجا چند راه حل مطرح شده که احتمالا” می تواند تا زمان فعالیت عادی شرکتهای مربوطه، برای شما مفید باشد.

تعمیر ویلچر بصورت مجازی

با جود اینکه در مورد ویلچر، کارهای تعمیراتی زیادی وجود دارند که بدون وجود یک تعمیرکار خبره قابل انجام نیستند،  اما یکسری از تعمیراتهای جزئی هم هستند که می توانند در خانه توسط  خود شما یا دوستان و مراقبین  و اعضای خانواده شما انجام شوند.

اما درحال حاضر، در این دوران ویروس کرونا، خیلی از افراد به این امر روی آورده اند که بصورت مجازی از کارشناسان و افراد خبره کمک بگیرند و فعلا” این کار را یکی از بهترین راه حل های موجود می دانند. اگر می خواهید ببینید آیا شرکتی که کار تعمیر ویلچر شما انجام می داده ، قادر به ارائه تعمیرات مجازی می باشد یا خیر، بهتره با آن تلفن تماس گرفته و مشکل ویلچر خود را توضیح دهید.

معمولاً روال این گونه است که آنها درخواست می کنند که یک عکس از مشکل مربوطه برای تکنسین شرکت از طریق واتس آپ یا ایمیل و … ارسال شود. اگر مشکل چیزی مثل افتادن یک پیچ باشد، می توانید عکس جای پیچ را بگیرید و به آنها نشان دهید. آنها می توانند پیچ ​​را برای شما ارسال کنند تا خودتان آن را نصب کنید. البته، متأسفانه، این راه حل برای بیشتر کارهای تعمیراتی ویلچر کاربرد ندارد، اما خوب برای برخی از آنها راه حلی است که می تواند مفید باشد . برای تعمیرات قسمتهایی مهمی مانند جوی استیک معیوب یا تعویض تایرها و از این قبیل لازم است که این کارها توسط یک تکنسین مجرب انجام شود.

یک موضوع مهم دیگر که بدانید این است اگر ویلچر شما دچار نقصی شده که  فعلا”غیرقابل استفاده است، و شما ۱۰۰ صدرصد به آن احتیاج مبرم دارید، شرکت های تعمیراتی وپشتیبانی ویلچر باید در طول مدت همه گیری کرونا به شما ملزم به کمک می باشند . البته برخی از شرکت ها برای ایمنی بیشتر و حفاظت از تکنسین های خود درخواست دارند که در این مدت شما به دفاتر آنها مراجعه کنید. در این صورت یادتان باشد که حتما” پیش از مراجعه به آنها از قبل تماس گرفته وهماهنگی های لازم را انجام دهید. همچنین در مورد قوانین آنها پرس و جو کنید.

تعمیر ویلچر بصورت مجازی

تعمیر ویلچر با کمک فیلمهای موجود در فضای مجازی

اگر از طریق شرکتهای تعمیراتی امکان دسترسی به تکنسینهای تعمیر ویلچر را ندارید، هزاران فیلم در رابطه با تعمیر ویلچر در سایتهایی مانند یوتیوپ وجود دارند که در آنها انواع مشکلات رایج ویلچر و نحوه برطرف کردن آنها، از تعویض لاستیک گرفته تا تعمیر چرخ های ویلچرهای دستی، به مردم نشان داده شده است. افراد باهوشی هستند که می توانند با استفاده از این فیلم ها، خدمات لازم را برای جامعه کاربران ویلچرانجام دهند.

یکی از بهترین کانال های ویدیویی تعمیر ویلچر، در چنین مواردی ” Totally Normal ” است. این کانال توسط یک فرد پاراپلژی از اورگان راه اندازی شده که خودش هم یک متخصص تعمیر ویلچر است . بسیاری از کارهای تعمیراتی که وی انجام داده مربوط به ویلچرهای دستی است، اما یکسری فیلم ها را هم برای سایر انواع ویلچرها و به طور خاص چندین فیلم در مورد تعمیر شارژر باتریهای ویلچر ارائه داده است.

برای داشتن کانال های بیشتر، و اگر مشکلی در مورد ویلچر برقی خود دارید، به کانال :  Wheelchair Electronics Repair  ( تعمیر ویلچرهای الکترونیکی ) مراجعه کنید. همچنین کسانی که نیاز به تعمیرات ویلچر دستی دارند، می توانند از کانالهای ”  Paralyzed Living ” و “Adapted Adventures” در یوتیوپ استفاده  کنید. در هر حال کانال های زیادی از افراد پاراپلژی وجود دارند که در آنها نحوه تعمیر ویلچرها در معرض نمایش قرار داده شده است.

خرید یا اجاره یک ویلچر دست دوم

اگر امکان تعمیر ویلچر خود را ندارید و یا اینکه شرکت تعمیر ویلچر شما در حال حاضر نمی تواند خدماتی را جهت رفع ایراد ارائه دهد، در صورت داشتن توانایی می توانید یک ویلچر دیگر اجاره یا تهیه کنید. با وجود اینکه بسیاری از مشاغل تعمیر ویلچر به دلیل ویروس کرونا موقتاً به حالت تعلیق در می آیند، اما  برخی از آنها هنوز باز هستند. بنابراین احتمالا ” می توانید در صورت نیاز با آنها، تماس تلفنی گرفته تا ببینید آیا می توانند جهت تهیه یک ویلچر دست دوم ( البته به عنوان یک راه حل موقتی ) به شما کمک کنند یا نه. در حالی که می دانیم بسیاری از افراد بودجه لازم برای این کار را ندارند، اما در هر حال اگر می خواهید به یک ویلچر سالم دسترسی پیدا کنید ، این کار ممکن است حداقل گزینه در دسترس شما باشد.  البته تا زمانی که شرکت های تعمیر ویلچر به فعالیت عادی خود  برگردند.

خرید یا اجاره یک ویلچر دست دوم

ما می دانیم که این زمان برای بسیاری از افراد پراسترس است، اما فراموش نکنید که این ایام موقتی است و شرکت های تعمیر ویلچر نیز همانند تمامی مشاغل جامعه  به روال عادی کار خود بازخواهند گشت. در حالی که همگی ما منتظر هستیم، امیدواریم که بتوانید توانایی حل مشکلات جابجایی خود را داشته باشید و بتوانید در این برهه زمانی بی سابقه به مکانهای مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید.