۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

رفع ایرادها در ویلچرهای برقی

ویلچرهای برقی هدیه بزرگ پیشرفتهای علمی به مردم به ویژه کسانی است که به خاطر معلولیت‌های شدید قادر به راه رفتن نیستند. درواقع ویلچرها بخشی از بدن آنها محسوب می شوند، بنابراین باید با نهایت دقت و با توجه به نیازمندی افراد انتخاب شوند. براساس تجربیات حاصله، نکته مهم این است که شما باید سعی کنید بهترین ویلچر برقی را انتخاب نمائید که با این کار تا حد زیادی به استقلال و گزینه های زندگی خود افزوده و کیفیت زندگی شما بهبود خواهد یافت.

از ایرادهای رایج ویلچرهای برقی

معمولا” کسانی که ازویلچرهای برقی استفاده می کنند، ممکن است مجبور شوند بعد از هرچند سال یکبار ویلچر خود را تعویض کنند. گاهی دلیل این موضوع فرسودگی قطعات و گاهی دلیل این کار این است که با توجه به مهارتی که پیدا می کنند می توانند ویلچر خود را به نوع بهتر و سریعتر تغییر دهند. در نتیجه می توانند با سرعت بیشتر، مسلفت بیشتری را طی کنند که احساس می کنند انرژی آنها بیشترشده است. حتی انتخاب بعدی می تواند یک ویلچر با بالاترین سرعت و مجهز به کمک فنرهای بهتر وسیستم روشنایی قویتر باشد تا بتوان در خیابانها با سرعت بیشتری، مسافت بیشتری را هم طی کرد.

بطورکلی ویلچرهای برقی تجهیزات پیچیده ای دارند که معمولا” از جمله وسایل بادوام به حساب می آیند. این تجهیزات اگر سرویس نگهداری خوبی داشته باشند، عموما” با ایرادهای بزرگی مواجه نمی‌شوند. در هر حال ممکن است یکسری ایرادهای جزئی رایج وجود داشته باشند که اکثرا” کاربران ویلچرهای برقی آنان را تجربه می کنند، اما می توان آنها را براحتی برطرف کرد.

در هر حال حتی درهنگام استفاده از ویلچرهای برقی نو و پیشرفته هم هر از گاهی با ایراداتی مواجه می شویم. در زیر برای آشنایی ، چند نمونه از ایرادهای رایج و روشهای برطرف کردن آنها ذکر شده است:

  • اگر احساس می کنید مصرف باتری با وجود پیمودن مسافتی کوتاه بیشتر از حد انتظارتان است، فشار باد لاستیکها را کنترل کنید. اگر مصرف زیاد باتری، بخاطر کم بودن باد لاستیکها نیست، باتریها را بررسی کرده و در صورت نیاز لازم است باتری های کهنه را با باتری نو تعویض نمائید.
  • اگر ویلچر استارت نمی خورد یا کاهش شارژ نشان داده می شود، باتری ها را شارژ کنید.
  • اگر در صفحه کنترل، نمایشگر خطا نشان می دهد، احتمالا” می تواند به دلیل شل شدن کابلها باشد. بنابراین تمام کابلها از جمله کابلهای موتور، قسمت کنترل و باتری را بررسی کنید. بهتر است آنها را جدا کرده و تمیز نموده و مجددا” وصل کنید. به احتمال زیاد علامت خطا ناپدید خواهد شد.
  • اگر سر و صدای موتور زیاد است، یا مشکلی ایجاد شده، ذغالهای آن را تعویض کرده یا ممکن است لازم باشد بطور اساسی آن را تعمیر کنید.
  • معمولا” باتری سازهای خودروها، توانایی تعمیر موتور ویلچرهای برقی را دارند. با این حال ممکن است لازم باشد کمی در مورد ولتاژ موتور و وقفه‌هایی الکترومغناطیسی به آنها توضیح دهید.