۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

چگونه پس از ضایعه نخاعی برای استخدام و اشتغال آماده شویم

اشتغال  یا برگشت به کار ، پس از ضایعه نخاعی یک فرآیند منحصر به فرد برای همه مبتلایان محسوب می شود. در حالی که برخی از افراد ممکن است بتوانند به مشاغل قبلی خود بازگردند ، برخی از آنها ممکن است نیاز داشته باشند که دنبال یافتن مشاغل جدید باشند.

این مقاله به شما کمک می کند تا بتوانید در این فرآیند ، راهنماییهای لازم را کسب نمائید . در این مقاله شما یاد می گیرید که چگونه افراد دارای معلولیت باید در محل کار محافظت شوند و اگر کسی  نتواند به سر کار خود بازگردید، معلولیت او چه تاثیراتی خواهد داشت . همچنین در این مقاله ، متوجه خواهید شد که افراد دارای آسیب نخاعی  از چه مزایای ناتوانی می توانند بهره مند شوند و افراد  به عنوان یک فرد دچار آسیب نخاعی چه حق و حقوقی دارند . امیداست این راهنما به شما کمک کند تا بتوانید اطمینان خاطر پیدا کنید .

چگونه پس از ضایعه نخاعی برای استخدام و اشتغال آماده شویم

چه زمانی پس از آسیب نخاعی می توانید به سر کار برگردید؟

بین شغل و کیفیت زندگی پس از آسیب نخاعی رابطه ای مثبت وجود دارد. به طور کلی ، بیماران آسیب نخاعی دارای شغل نسبت به افراد بیکار ، رضایت بیشتری از زندگی خود داشته و فعالیت بیشتری دارند.

با این حال ، نکته مهم این است که باید زمان لازم را سپری کرده و قبل از بازگشت به کار آمادگی های لازم را پیدا کنید . بسیاری از بیماران دچار ضایعه نخاعی معتقدند که پس از چند ماه که از آسیب دیدگی آنها می گذرد، آماده بازگشت به کار هستند، اما در برخی افراد ، این نوع جاه طلبی ها باید با نگاهی واقع بینانه به بهبودی ، کاهش پیدا کند .

پس از آسیب نخاعی ، بدن دچار تغییرات زیادی می شود و یادگیری نحوه مدیریت آنها نیز نیاز به زمان دارد. به عنوان مثال، اگر کنترل مثانه و روده را از دست داده باشید ، باید بتوانید که در محل کار و هنگام کارکردن با آنها مقابله کنید تا از مشکلات وعواقب مربوط به آن جلوگیری کنید. این موضوع می تواند شامل اجرای یک برنامه روده ، تنظیم زنگ هشدار برای تخلیه سوند و نظارت دقیق بر مصرف غذا و مایعات باشد.

بیماران دچار ضایعه نخاعی می توانند با شرکت در برنامه های کاردرمانی ، دیدگاه خود را به اشتغال بهبود بخشند. متخصصین کاردرمانی آموزش دیده اند تا به تسهیل گذر به زندگی روزمره ، که برای بسیاری از افراد شامل بازگشت به کار است ، کمک کنند . آنها می توانندکمک کنند تا بیماران نخاعی با حقوق شغلی خود آشنا شده و نحوه مدیریت عوارض خود را یاد بگیرند .

در بخش بعدی نحوه دریافت مزایای از کارافتادگی تامین اجتماعی را بررسی خواهیم کرد.

نحوه واجد شرایط بودن برای مزایای از کارافتادگی تامین اجتماعی

بیماران آسیب نخاعی باید فوراً برای دریافت مزایای مربوط به حقوق ناتوانی اقدام کنند ، چرا که رسیدگی به درخواست آنان معمولا”  حدود ۳ تا ۵ ماه طول می کشد. به طور معمول ، یک مددکار اجتماعی در مرکز توانبخشی که فرد بستری شده ، می تواند به شروع این فرآیند کمک کند.

طبق قوانین تامین اجتماعی ایلات متحده  ( بخش ۱٫۰۴) ، برای واجد شرایط بودن برای مزایای از کار افتادگی ، افراد باید موارد زیر را ارائه دهند :

” شواهد مربوطه به آسیب نخاعی از جمله مستندات فشردگی ریشه های عصبی ، توزیع دردهای عصبی-آناتومیک ، محدودیت های حرکتی ستون فقرات ، از دست دادن توانایی حرکت (آتروفی همراه با ضعف عضلانی یا ضعف عضلانی) همراه با از دست دادن حس یا رفلکس مشخص می شود و در صورت درگیری نواحی کمر ، تست توانایی بالا بردن پای صاف ( در حالت نشسته و دراز کش ) انجام می شود ” .

در سازمان تامین اجتماعی ایالات متحده (SSA) ، شدت آسیب و توانایی فرد برای انجام کار ، با توجه به سن ، سطح تحصیلات و تجربه کاری در نظر گرفته می شود.

اگر وضعیت فرد برای دریافت مزایای ناتوانی تأیید شد ، موضوع مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که معمولاً تا شش ماه پس از آسیب ، فرد مشمول دریافت مزایا نخواهد شد . به همین ترتیب ، اگر کسی مشمول دریافت مزایای ناتوانی نشود ، می تواند ظرف ۶۰ روز نسبت به رای صادره اعتراض کند.

پس از اینکه بیماران آسیب نخاعی مشمول دریافت مزایای مربوطه شوند،امکان  شروع به کار آنها فراهم خواهد شد. در ادامه، در مورد اینکه چگونه SSA می‌تواند به بیماران دچار آسیب نخاعی ، در تلاش برای بازگشت به کار کمک کند ، بحث خواهیم کرد.

تسهیلات تامین اجتماعی برای بازگشت به کار پس از آسیب نخاعی

اصطلاحا” ” بلیط بازگشت به کار ” (Ticket to Work   ) یک برنامه رایگان سازمان تامین اجتماعی ایلالت متحده است که می تواند به بیماران آسیب نخاعی بین ۱۸ تا ۶۴ سال کمک کند تا بتوانند شغل خود را دنبال کنند. این برنامه یک شبکه ایمنی برای بیماران ضایعه نخاعی فراهم نموده تا بتوانند بدون ترس از دست دادن حقوق و مزایای خود ، آینده شغلی خود را پیگیری و آزمایش کنند.

این برنامه برای کار در تمام ۵۰ ایالت طراحی شده است . بیماران دچارضایعه نخاعی می توانند مزایای شغلی مورد نیاز خود را از یک آژانس توانبخشی حرفه ای دولتی یا مرکز واجد شرایط  مورد تایید  دیگر، به انتخاب خود دریافت کنند.

مشوق های تامین اجتماعی برای بازگشت به کار پس از آسیب نخاعی عبارتند از:

  • دوره کار آزمایشی (TWP) : این دوره به بیماران آسیب نخاعی کمک می کند تا بتوانند توانایی خود را برای انجام  کار حداقل به مدت ۹ ماه آزمایش کنند . افراد تا زمانی که فعالیت کاری خود را گزارش کنند ، از مزایای کامل بهره مند خواهند بود .
  • تمدید دوره واجد شرایط (EPE) : درست از ماه بعد از دوره TWP شروع می شود ، حتی اگر در آن ماه فرد کار نکند.  سازمان SSA  درآمدهای فرد را بررسی می کند تا مشخص کند که آیا می تواند فعالیت سودآور قابل توجهی (SGA) را حفظ کند . اگر درآمد او کمتر از مقدار SGA باقی بماند، مزایا ادامه خواهند داشت. با این حال ، هر ماه که درآمد فرد بالاتر از مقدار SGA باشد، سازمان می‌تواند مزایا را به حالت تعلیق درآورد.
  • بازگرداندن سریع (EXR) : اگر یک بیمار آسیب نخاعی در عرض ۵ سال پس از پایان EPE خود قادر به کار مجدد نباشد، می تواند بدون ارائه درخواست جدید ، بازگرداندن مزایای SSDIمربوطه را مطالبه نماید .
  • ادامه پوشش های بیمه ای ( مدیکر) : پس از پایان TWP، پوشش مدیکر برای ۹۳ ماه متوالی ادامه خواهد داشت.

اکنون که با مزایای تامین اجتماعی ، برای اشتغال پس از آسیب نخاعی  آشنا شدید ، در زیر در مورد حقوق افراد دچار آسیب نخاعی در محل کار صحبت می شود  .

آشنایی با حقوق شغلی پس از آسیب نخاعی

قوانین مربوط به حقوق معلولین ، درایالات متحده ، کارفرمایان را از تبعیض علیه افراد دارای معلولیت منع می کند. این قانون ، برای کارفرمایان با ۱۵ کارمند یا بیشتر اعمال می شود. با این حال ، برخی از ایالت ها ممکن است قوانین بیشتری داشته باشند که برای کارفرمایان دارای ۱۵ کارمند یا کمتر نیز اعمال می گردد.

کارفرمایان باید امکانات معقولی را برای کمک به افراد دارای معلولیت جهت موفقیت آنان در محل کار ایجاد کنند.

نمونه هایی از این تسهیلات عبارتند از:

  • تنظیم فضای کار به گونه ای که برای ویلچر مناسب سازی شده باشد
  • ایجاد پارکینگ در دسترس معلولین
  • صدور مجوز جهت انجام برنامه های انعطاف پذیرتر
  • ارائه تجهیزات ارگونومیک و مناسب سازی شده

کارفرمایان می خواهند که فرد موفق شود ، بنابراین از درخواستهای مربوط به اسکان آنها دریغ نخواهند کرد. آنها  باید شرایط لازم را فراهم کنند تا عملکرد کاری فرد را بهبود بخشند، که در مجموع ، به نفع کارفرما خواهد بود.

یافتن شغل جدید پس از آسیب نخاعی

برخی از مشاغل بسیار فیزیکی هستند و حتی با وجود امکانات رفاهی ، ممکن است برای افراد مبتلا به آسیب نخاعی ایمن یا مناسب نباشند.

در چنین مواردی ، ممکن است لازم باشد که فرد در جستجوی شغلی جدید باشد . بنابراین ، بهتر است با کارفرمای فعلی خود ملاقات کرده و در مورد موقعیت های دیگر در شرکت که ممکن است کاندیدای خوبی برای آنها باشید، جویا شوید .

اگر می‌خواهید کاملاً از صفر شروع کنید ، به دنبال یک برنامه توانبخشی حرفه‌ای باشید تا به ارزیابی مهارت‌های خود ، ارائه منابع مفید و ارائه فرصت‌های شغلی بالقوه بپردازید .

اشتغال پس از آسیب نخاعی

اشتغال می تواند به بازگرداندن حس طبیعی ، پس از یک رویداد آسیب زا مانند آسیب نخاعی کمک کند. با این حال ، سلامت و تندرستی ، بسیار مهمتر از بازگشت به کار است ، بنابراین بهتر است بیشتر وقت خود را صرف سلامتی خود کنید.

امیداست این مقاله کمک کرده باشد تا درک بهتری از اشتغال و کارکردن پس از ضایعه نخاعی پیدا کرده باشید.