۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

افراد آسیب نخاعی چگونه می توانند بر خشم خود غلبه کنند

خشم یکی از مهمترین مراحل اندوه و افسردگی است و بسیاری از افراد مبتلا به آسیب نخاعی، سالها پس از آسیب دیدگی با آن مبارزه می کنند. جای تعجب نیست که عصبانیت پس از فلج شدن اتفاق بیافتد، اما برای هیچ کس خوب نیست که اجازه دهد  خشم سالها پس از آسیب دیدگی ادامه داشته باشد.

عصبانیت، معمولا” درمراحل اولیه آسیب نخاعی یعنی هنگامی که پزشکان به فرد می گویند، احتمالا” هیچوقت خوب نخواهید شد ، اتفاق می افتد. هیچ کس نمی خواهد چنین جمله ای را با صراحت بشنود، و معمولا” این زمانی است که عصبانیت شروع می شود. بیشتر مردم از اینکه چنین صدمه ای به آنها وارد شده، شوکه می شوند . و خیلی ها فکر می کنند که : این  اتفاق معمولاً فقط برای دیگران اتفاق می افتد . اما این موضوع ، واقعیت تروما است – و می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد.

موضوع مهم این است که به خشم خود مسلط شوید و اجازه ندهید که به شرایطی روحی تبدیل شود که بتواند به زندگی شما غلبه پیدا کند. ممکن است احساس کنید که عصبانیت ، وضعیت نامناسبی را برای شما فراهم کرده ، اما یادآوری این نکته مهم است که این احساس فقط یک نمای ظاهری است. در حالی که عصبانیت در برخی موارد می تواند باعث شود که کاردرمان سخت تر شود، اما معمولا” منجر به منفی نگری بیش از حد در زندگی خودتان و اطرافیان شما می شود.

در این مقاله فهرستی از مطالب ارائه شده که می تواند برای جلوگیری و کاهش خشم و غلبه بر خشم در زندگی روزمره ، به شما کمک کند:

یوگا تطبیقی برای افراد دارای آسیب نخاعی

یوگا تطبیقی برای افراد دارای آسیب نخاعی

در حال حاضر یوگای تطبیقی، در بسیاری از بیمارستان های توانبخشی سرتاسر جهان، یکی از محبوب ترین کلاس ها برای مبتلایان به آسیب نخاعی است. اگر در یک شهر بزرگ زندگی می کنید، احتمالا” مراکز با چنین برنامه هایی وجود دارد. یوگا تطبیقی، درست مانند یوگای معمولی ، مفاهیمی مانند تنفس عمیق و کشش را در خود جای داده است که می تواند به آرامش ذهن و بدن و کاهش عصبانیت کمک کند. اگر هیچ نوع کلاس یوگایی در نزدیکی شما وجود ندارد، فیلم های زیادی بصورت آنلاین وجود دارند که در آنها نحوه اجرای حرکات به نمایش گذاشته شده است و می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید

شوخ طبعی

شوخ طبعی یکی از بهترین راه کار های مقابله با خشم محسوب می شود و برای بعضی از افراد، شوخ بودن، دارویی نیروبخش است. وقتی در شرایط دشواری قرار دارید که به راحتی نمی توانید آن را تغییر دهید، مانند آسیب نخاعی، شوخ طبع بودن عالی است. چرا که به شما کمک می کند در یک شرایط غیرممکن بخندید و تنشها را از خود دور کنید. از جمله طنزپردازان مشهوری که با وجود آسیب نخاعی به طنز پردازی مشهور بوده اند، می توان به لوئیز بلک و جیم جفری اشاره نمود.

مراقبه

مراقبه، روشی عالی است که می توانید با آن به شکلی آرامش بخش، از عصبانییت رهایی پیدا کنید. تنفس عمیق بخش مهمی از مراقبه محسوب می شود، و همچنین تصور کردن چیزی مثل یک صحنه آرامش بخش مانند قرار گرفتن در ساحل یا یک جنگل زیبا. در مراقبه، از تکنیک های تمدداعصاب مانند تکرار کلمات آرام بخش، مانند “من هنوز یک فرد قوی و زیبا هستم”. استفاده می شود.

غصه خوردن بیشتر به شما صدمه می زند

نکته مهم این است که به یاد داشته باشید: عصبانیت، غصه را برای شما ارمغان می آورد، و یک روند فکری منفی است که به روال بهبودی شما آسیب می رساند. این موضوع می تواند مثل خوره به جان شما بیافتد و انرژی منفی بی موردی را در زندگی شما ایجاد کند.

اهداف جدیدی را برای خودتان تعیین کنید

یک استراتژی خوب برای تمرکز بر افکار و کاهش خشم، ایجاد اهداف جدیدی است که توانایی برآورده کردن آنها را دارید. این اهداف می تواند شامل جمع آوری کمک های مالی ، بازگشت به مدرسه، رانندگی مجدد و تلاش در گرفتن موافقت برای یک ویلچر یا ویلچر ایستا و … باشد.

۳ بار در هفته تمرین ورزشی داشته باشید

3 بار در هفته ، تمرین ورزشی داشته باشید

ورزش کردن روشی آزمایش شده و واقعی برای کاهش خشم است. پس از آسیب نخاعی، داشتن برنامه ورزشی شامل هر نوع تمرینات قلبی در بازه زمانی ۲۰ دقیقه، سه بار درهفته موضوع مهمی است. اگر به تجهیزات مناسب سازی شده و مربی دسترسی ندارید، تمرینات هوازی با ویلچر و با تجهیزات مناسب سازی شده از جمله تکنیک های تمرینی هستند که می توانید در خانه انجام دهید.

یک لحظه صبر

گاهی اوقات، برای بسیاری از افراد، چیزی به اندازه یک لحظه صبوری، تنها چیزی است که لازمست تا خشم خود را کاهش دهند. البته این موضوع به هر شکل، به هیچ وجه یک راه حل دائم به حساب نمی آید، اما بستن چشمان و تصور اینکه در یک جای خوب هستید، یا  بیرون رفتن و استنشاق هوای تازه ، می تواند به شکلی عالی کمک کند.

اگر احساس می کنید  نمی توانید خشم وعصبانیت خود را کنترل کنید، به یک مشاور مراجعه کنید یا به دنبال کمک گرفتن از یک متخصص باشید. بسیاری از افراد مبتلا به فلج با کمک درمانگران به موفقیت می رسند.

در نهایت، به یاد داشته باشیدکه اگر احساس می کنید بیش از حد تحت تاثیر خشم هستید، اقداماتی را بر اساس شرایط روزمره خود بکاربگیرید.