۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

نکات مهم برای بهبود وضعیت روحی پس از آسیب نخاعی

تصور کنید که شما یک زندگی کاملاً فعال داشتید ، در یک رده شغلی بالا و روبه رشد و در حال ترقی و به دنبال آرزوهای خود بودید که یک تصادف یا اتفاقی رخ داده و منجر به آسیب نخاعی شما شده است.  از آن به بعد زندگی شما کاملاً تغییر پیدا کرده است !

حالا با وضعی که پیدا کرده اید ، با مشکلات جدید زیادی روبرو هستید . وابستگی شما به دیگران افزایش یافته است . محدودیت های شما بیشتر شده و احساس می کنید در بدن خود حبس شده اید. با این وضعیت کاملاً طبیعی است که احساس غم کرده و افسردگی شدید پیدا کنید .

اما  یادتان باشد اتفاقی بوده که افتاده است. بنابراین هرچه زودتر از غم و اندوه بیرون بیایید و به سمت یک زندگی فعال بروید ، برای شما بهتر خواهد بود.

در اینجا مقاله مواردی ذکر شده که به شما کمک می کند تا بتوانید بعد از آسیب نخاعی از نظر روحی واحساسی در شرایط خوب و رضایت بخشی قرارگیرید:

  • بهتر است واقعیت را در اسرع وقت بپذیرید . اینکه دیگر نمی توانید روی پاهای خود راه بروید . اما اشکالی ندارد به جای آن می توانید از ویلچر استفاده کنید .
  • یادتان باشد تنها شما نیستید که در این شرایط بسر می برید . خیلی از افراد بوده اند که پس از آسیب نخاعی و زندگی روی ویلچر توانسته اند زندگی موفقی داشته باشند . بهتر است با آنها ملاقات کنید ، زندگی آنها را مطالعه کرده ، از آنها الهام بگیرید و راه آنها را دنبال کنید .
  • تمرکز خود را بر روی توان بخشی خود بگذارید . تا آنجا که ممکن است خود را مستقل کنید. بدن شما بعد از آسیب نخاعی رفتار متفاوتی دارد . بدن خود را درک کنید ! این کارها به شما کمک می کند تا بتوانید خیلی از مشکلات خود را حل کرده و به راحتی به بدن جدید خودعادت کنید.
  • پس از آسیب نخاعی ، هر چه زودتر خود را مشغول کنید . این کار به شما کمک می کند تا بتوانید سریعتر غم و اندوه خود را فراموش کنید.
  • اگر قبلاً درس می خوانده اید، به تحصیل خود ادامه دهید. اگر کار یا شغلی انجام می دادید ، سعی کنید به کار خود ادامه دهید.

وضعیت روحی بیماران پس از آسیب نخاعی

  • اعتماد به نفس و جرات خود را افزایش دهید تا بتوانید روی ویلچر با جهان روبرو شوید.
  • بر توانایی های خود تمرکز کنید ، ناتوانیهای خود را جدی نگیرید . توانمندی های پنهان خود را کشف کنید . مهارت های خود را سر و سامان دهید و از آنها به نفع خود استفاده کنید .
  • با نگاه و رویکردی مثبت وارد جامعه شوید . دوستان جدید پیدا کنید و احساسات خود را با آنها در میان بگذارید. گاهی اوقات یک دوست واقعا” می تواند یک مشکل بزرگ را حل کند. بنابراین درمیان گذاشتن مشکلات خود با دوستان می تواند کمک زیادی کند.