۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

نحوه ضدعفونی ویلچر برای جلوگیری از ورود آلودگی به منزل

ساده ترین وسیله برای پاکسازی و ضد عفونی کردن ویلچر یا دیگر وسایل کمکی، استفاده از دستمالهای مرطوب یا پارچه های ضدعفونی کننده یا به اصطلاح دستمال آنتی باکتریال است. اگرچه در صورت عدم دسترسی به این نوع دستمالهای آنتی باکتریال، می توان از پارچه یا حوله های کاغذی آغشته به صابون استفاده نمود.

نحوه ضدعفونی ویلچر

 هر سطحی از ویلچر که شما یا هر شخص دیگری مرتباً آن را لمس می کنید، باید در زمان برگشت از اماکن عمومی به منزل، بطور دقیق ضد عفونی شود.  در مورد ویلچرهای دستی این سطوح عبارتند از حلقه چرخ، لاستیکها، دسته ترمز، دسته های پشتی یا دسته های مخصوص هل دادن ویلچر، دسته صندلی و هر قسمت از چارچوب ویلچر که هنگام جابجایی ها دستها روی آن قرار می گیرند.  برای کاربران ویلچر برقی، مناطقی که خیلی لمس می شوند شامل تکیه گاه دست، جوی استیک و کنترلها هستند.

برای انجام ضدعفونی، یک ظرف حاوی دستمالهای مرطوب آغشته به مواد ضدعفونی کننده را در نزدیکترین محل شستشو به درب ورودی قرار دهید. اگر از این نوع دستمالها ندارید و یا به هر دلیلی امکان تهیه آنها برای شما وجودن دارد، می توانید چند تا دستمال معمولی یا حوله کاغذی جایگزین کنید. ابتدا دستهایتان را به مدت ۲۰ ثانیه بشوئید. پس ازشستشوی دستها، و قبل از لمس هر قسمتی از ویلچر، یک دستمال مرطوب یا حوله آغشته به مواد شوینده ( صابون ) بردارید. تمام قسمتهایی که بیشتر در معرض تماس دستها هستند، را تمیز کنید، تا حدی که خیس بنظر برسند، و صبر کنید تا کاملا” خشک شوند. تا قبل از خشک شدن از دست به قسمتهای ضدعفونی شده خوداری کنید.

اگر کسی در منزل شما وجود دارد که جزو افراد در معرض خطر محسوب می شود، می توانید بیرون منزل و جلوی درب ورودی، یک ایستگاه ضد عفونی فوری مجهز به دستمال مرطوب و ضدعفونی کننده دست درنظر بگیرید. به روش بالا عمل کنید اما به جای شستن دست ها، از ضد عفونی کننده دست استفاده کنید. اگر روی انگشتان یا دست ها آلودگی به وضوح دیده می شود، پس از ورود به داخل، مستقیماً به روشوئی رفته و با دقت آلودگی ها را بشوئید.

” نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که ” تا زمانی که بطور مداوم دستهایتان را شسته و از صورت خود دور نگه دارید ،  تماس مستقیم با یک سطح آلوده، موجب گسترش آلودگی نمی شود “.

مهمترین بخش ضدعفونی ویلچراین است که دقت کنید بعد از برگشت به خانه، شستن دستها و ضدعفونی ویلچر باید بطور همزمان انجام شود – درغیراینصورت به محض دست زدن به ویلچر مجددا”، دستهایتان هم آلوده خواهد شد.