۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

دستورالعمل های ورزشی جدید برای افراد دچار آسیب نخاعی

هنگامی که کسی فلج می شود، در مورد چگونگی حفظ فرم بدن وسلامتی، توصیه های زیادی به او می شود و این دستورالعمل ها معمولاً شامل رهنمودهایی در مورد چگونگی ورزش به عنوان یک فرد آسیب دیده نخاعی است.

به عنوان مثال، پزشکان به افراد پاراپلژی، توصیه می کنند که  ۱۵۰۰ کالری در روز مصرف کنند. واین مقدار در مورد افراد تترا پلژی ، ۱۲۵۰ کالری در روز  خواهد بود .

انجام ورزشهای هوازی و تمرینات با وزنه نیز از مواردی هستند که متخصصان به انجام آنها توصیه اکید می کنند، اما متاسفانه هرگز به شما نمی گویند که دقیقاً چقدر باید آنها را اجرا کنید.

دستورالعمل های ورزشی جدید برای افراد دچار آسیب نخاعی

از این رو، سرانجام، پس از گذشت بیش از یک قرن، متخصصان با استفاده از روشهای مدرن پزشکی و با همکاری یکدیگر همکاری توانسته اند تصمیم بگیرند که افراد آسیب دیده نخاع دقیقاً چگونه باید ورزش کنند. برای رفع ابهامات، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه لاگبورو در انگلیس، به طور مشترک، دستورالعمل های جدید ورزشی را بصورت علمی برای افراد بزرگسال مبتلا به ضایعات نخاعی، منتشر کرده اند تا افراد مبتلا به آسیب نخاعی بتوانند نفسی تازه بکشند.

البته روند این کار آسان نبود و نزدیک به ۱۸ ماه طول کشید تا اینکه آنها طی تماس با دهها سازمان ، افراد و متخصصان مرتبط با ضایعات نخاعی اقدامات لازم را انجام دادند. موسسات غیرانتفاعی معروفی که به افراد دچارآسیب نخاعی اختصاص داشتند، ازجمله موسسه ریک هانسن و مرکز ورزش معلولیت پیتر هریسون نیز بطور جدی در این تحقیق شرکت داشتند، و تلاش کردند تا در مورد تهیه بهترین دستورالعمل های ورزشی برای افراد مبتلا به ضایعات نخاعی اتفاق نظر داشته باشند.

در این راستا، دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی در کنار هم به متخصصان آسیب نخاعی و افرادی که با ضایعات نخاعی زندگی می کنند کمک کردند تا بهترین روش های ورزشی را برای افراد مبتلا به آسیب نخاعی پیدا کنند. آنها در مورد دستورالعمل های ورزشی برای افراد ۱۸ تا ۶۴ سال که با آسیبهای مزمن نخاع زندگی می کردند، به توافق رسیدند.البته یافته های آنها خیلی هم تعجب آور نبود.

دستورالعملهای آنها حداقل آستانه های دستیابی به سلامت قلبی تنفسی، قدرت عضلانی و سلامت قلب و عروق را بررسی نموده است. بر این اساس، برای دستیابی به حداقل آمادگی جسمی تنفسی و قدرت عضلانی، بزرگسالانی که دچار ضایعه نخاعی هستند باید حداقل دو بار در هفته، حداقل ۲۰ دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط ​​تا شدید انجام دهند. علاوه بر این، آنها باید حداقل دو بار در هفته نیز سه مجموعه تمرینات قدرتی را برای هر گروه عضلانی دارای عملکرد اصلی انجام دهند.

در مورد سلامت قلب و عروق، دستورالعمل ها حاکی از آن است که بزرگسالانی که دچار ضایعات نخاعی هستند، باید حداقل سه بار در هفته حداقل ۳۰ دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط ​​تا شدید انجام دهند. در حالی که سلامت قلب و تنفس و قلب و عروق مشابه به نظر می رسند، اما متفاوت هستند . ورزش های قلبی- تنفسی به سیستم تنفسی کمک می کنند، و تمرینات قلبی – عروقی به سلامت قلب کمک می کنند.

اکنون که دستورالعمل های ورزشی نوین در دسترس عموم قرار گرفته است، محققان در پی این دستورالعمل ها مایلند بیشتر با کاربران نهایی وهمچنین پزشکان برروی یافتن بهترین روش کمک به  زندگی واقعی افراد کار کنند . همچنین پژوهشگران از عمومی بودن این دستورالعمل ها برای داشتن تعامل بیشتر با افراد آسیب دیده بسیار هیجان زده هستند . امیدوارهستیم که فراتر از همه این رهنمودها ، کسانی که فلج هستند، ترغیب شوند تا انجام ورزش های روزمره را جدی بگیرند.