۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

نقش کاردرمانی در ارزیابی های جسمی بیمار و ارگونومی ویلچر

کاردرمانی که به عنوان یک حرفه تعریف می شود، می تواند به ارتباط شغل و رفاه سلامتی افراد شاغل بپردازد. اینطور در نظر گرفته شده است که یک رابطه بسیار قدیمی بین شغل و سلامتی وجود دارد. کاردرمانی با هدف ایجاد احساس رضایتمندی، فرد را قادر می سازد تا در یک محیط بزرگ کاری فعالیت کند. کاردرمانی موانع موجود در راه اشتغال موفق را برطرف می کند. در حرکت فزاینده جهانی شدن، از چند دهه گذشته نیاز به متخصصان کاردرمانی افزایش یافته است. کاردرمانگران در زمینه از بین بردن هر نوع بیماری جسمی و روحی شاغلین تخصص دارند. روشهای استفاده شده توسط این درمانگران مانند ارزیابی های ارگونومیکی و ارزیابی ویلچر، برخی از روشهای خاصی هستند که جهت کاهش بار و استرس کارهای روزمره بکار گرفته می شوند.

کاردرمانی که به عنوان یک حرفه تعریف می شود ، می تواند به ارتباط شغل و رفاه سلامتی افراد شاغل بپردازد

ارزیابی های ارگونومی شما را قادر می سازد تا بتوانید محل کاری مناسب و سازگار که برای کار در یک محیط بدون  تنش لازمست را طراحی کنید. همچنین این ارزیابی ها از صدمات ناشی از فشارهای دوره ای و پیچیدگی کار جلوگیری می کند. در جهان امروزی، انجام ارزیابی ارگونومی، بهترین استفاده ممکن از فناوری در محل کار محسوب می شود. استفاده از تجهیزات و بعد آن اجرای آنها در مکان مناسب، کاری است که یک فرد عادی نمی تواند انجام دهد، به جز یک متخصص کاردرمانی باتجربه. ارزیابیهای ارگونومی موضوعات مختلفی از جمله مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، ابعاد انسانی، بیومکانیک، حرکت شناسی، فیزیولوژی و روانشناسی و غیره را هدف قرار می دهد.

همچنین کاردرمانی به شما آموزش می دهد که شرایط خاص شما چگونه باید باشد، بنابراین می دانید که باید چه انتظاری داشته باشید، از چه کاری باید خودداری کنید و چه کاری باید انجام دهید تا آسیب دیدگی شما کاهش یابد تا بتوانید مدت زمان بیشتری را بین فعالیتها بگذرانید و نیازی به مقدارزیادی مسکن نداشته باشید. اگرمشکلی نباشد، متخصصین کاردرمانی به شما می آموزند که قبل از تحمل دردهای مزمن برای جلوگیری از آن چه کارهایی باید در خانه انجام دهید، و بدون اینکه از دارو های فراوان استفاده کنید، چگونه با آن مقابله کنید. بالاتر از همه، کاردرمانی به مدیریت درد هم می پردازد، بنابراین می توانید درباره خود و نحوه کارتان و همچنین روشهای تسکین درد، آگاهی های بیشتری داشته باشید.

ارگونومی ممکن است به عنوان تغییردادن محل کار با توجه به شرایط بدن انسان و نیاز به یک محیط کار راحت نیز توصیف شود. ارزیابی ارگونومیک شامل روش ها، نظریه ها و اصول مختلفی برای تغییر محل کار به یک محیط کار مناسب وایمن است. هدف اصلی ارگونومی این است که بدن انسان در شرایط راحتی قرار داشته باشد.

برنامه سرویس و نگهداری ویلچر برای ایمن ماندن و جلوگیری از بروز هرگونه حادثه ای که ممکن است برای کاربران با سبک زندگی فعال رخ دهد، ضروری است. حفظ مرکز ثقل و رعایت کلیه حفاظت های ایمنی با استفاده از کمربند ایمنی و غیره و اطمینان از مراقبت های امنیتی از اهمیت زیادی برخوردار هستند.  به عنوان نمونه اگر قرار است در یک وسیله نقلیه در حال حرکت روی ویلچر بمانید، استفاده از سیستم مهار کف خودرو الزامی است. این که باید یک ویلچر برای حمل و نقل ایمن سازی شود، تا بتواند در برابر برخورد با یک مانع در سرعت ۳۰ مایل در ساعت مقاومت کند یا آزمایش شود. بهتر است که از سیستم مهارسرنشین، در صورت امکان، استفاده شود. برای حفاظت از برخورد ناگهانی با جوی استیک هنگامی که روشن است آن را در طول مدت استقرار در ناوگان حمل ونقل عمومی  خاموش نگه دارید.