۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

نقش متخصصان کاردرمانی در زندگی افراد نخاعی

نقش متخصصان کاردرمانی در زندگی افراد نخاعی

خیلی وقتها مشاهده شده ، بعضی ها که مسائل و بیماری های مختلف را تجربه می کنند ،  در مورد مقوله های خود با هیچکس صحبت نمی کنند . آنها به آرامی با این بیماری ها در گیر می شوند و نشانه های آنها را نادیده می گیرند . آنها نمی دانند که گاهی اوقات این بیماری ها می توانند برای آنها بسیار خطرناک باشند .  بنابراین ضروری است که از افراد یا متخصصینی که در این زمینه ها کارشناس هستند ، از جمله متخصصین کاردرمانی کمک گرفته شود .

به طورکلی ، ما می توانیم متخصص کار درمانی را در مراکز توانبخشی و جایگزین های آنها پیدا کنیم . مراکز جایگزین توانبخشی ، نیز به نوعی از جمله سازمانهایی هستند که انواع مختلف درمان را برای کمک به افراد نیازمند ارائه می کنند و هدف اصلی آنها کمک به افراد و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنها است . امروزه جایگزینهای توانبخشی در سراسر جهان و با ویژگی های برجسته ای شناخته شده اند . آنها انواع مختلفی از درمانها را به افراد ارائه می دهند که می تواند برای آنها بسیار ارزشمند باشد . کاردرمانی یکی از آنهاست و نه تنها به افراد توصیه می شود که مشکلات خود را حل کنند ، بلکه به تصمیم گیری های خود احترام بگذارند .

متخصصان کاردرمانی در زمینه های زیادی تخصص دارند . سبک کار آنها متفاوت از سایر کارشناسان است . آنها شرایط بیماران را تجزیه و تحلیل می کنند و طی ویزیت بیماران ، نیازهای آنها را درک می کنند . کاردرمانی می تواند در هر سنی از افراد اعم از افراد سالمند یا جوان مفید باشد . مزایای زیادی در فعالیتهای کاردرمانی وجود دارد اما بسیاری از افراد مزایای واقعی آنها را نمی دانند .

کاردرمانی می تواند برای افراد مختلف مفید باشد از جمله کسانی که می خواهند در شرکتها و سایر مراکز کار می کنند ، کسانی که به دلایل مختلف ناتوان هستند ، و حتی برای کودکان یا افراد سالخورده . آن عده از کسانی که در شرکتها کار کنند ، مشکلات گوناگونی را همچون فشار روی گردن ، فشار روی مچ دستها یا استخوانهای ناحیه پشت را تجربه می کنند . ممکن است این موضوعات در زندگی روزمره خیلی عادی بنظر برسند ، اما در آینده چنین موضوعاتی می توانند یکی از علل مهم بروز عوارض جانبی برای بدن محسوب شوند . به همین دلیل ضرورت دارد که از یک متخصص با تجربه در چنین مقوله هایی کمک گرفته شود تا ارزیابیهای ارگونومی را برای فرد انجام داده و از بروز یا تشدید آنها پیشگیری شود .

 

بطور کلی ارزیابی های ارگونومی ، برای آن عده از کسانی که در شرکتها و سازمانها کار می کنند ، ارزش زیادی دارد . مردم در روال زندگی روزمره خود ، از انواع تجهیزات محیطی استفاده می کنند که با آنها احساس آرامش ندارند نظیر صندلی ، ماوس ، صفحه کلید واز این قبیل چیزها . بطورکلی این قبیل تجهیزات محیطی باید برای استفاده مناسب باشند یا باید توسط متخصصان کار درمانی ارگونومیک باشند . متخصصین کاردرمانی می توانند بهترین محصولات ارگونومیک را که برای هر فرد لازم است ، به ما پیشنهاد کنند . به دلیل اینکه کارکنان ارزیابی ارگونومی اداری می توانند روی کار آنان بطور موثری تمرکز کنند. متخصصان کاردرمانی مردم را متقاعد می کنند که هر روزه بطور روال ورزش کنند تا سالم و متناسب باشند . همچنین چنین روشهای درمانی بدلیل نتایج خوبی که دارد برای افراد سالخورده نیز ارزشمند هستند . از این رو ما می توانیم بگوئیم که کاردرمانی نقش مهمی در یک قسمت از زندگی روزمره افراد دارد .