۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

نشستن روی صندلی معیوب ویلچر ممنوع !!!

لطفا” هیچ نشیمن شل و آویزانی روی ویلچر نداشته باشید . احتمالا” فکر می کنید در مورد شلوارهای فاق بلند و آویزان صحبت می کنیم . اما نه ، یک نشیمن آویزان روی ویلچر، واقعا” ناراحت کننده تر و ناخوشایندتر از یک شلوار آویزان است .

هنگامی که نشیمن یک ویلچر فرسوده می شود ، دیگر نمی تواند در یک وضعیت مناسب از بدن پشتیبانی کند.  نشستن طولانی مدت روی یک صندلی با کفی نامناسب ، می تواند باعث ایجاد زخم فشاری ، خستگی عمومی و ناراحتی شود .

هرچند خود کاربران ویلچر می توانند کمک کنند تا نشیمن صندلی ویلچر به خوبی مورد استفاده قرار گیرد .

برای این منظور :

ابتدا، دفترچه راهنمای ویلچر خود را بررسی کنید . معمولا” در این دفترچه اطلاعات لازم در مورد قطعات و تجهیزات الحاقی ویلچر و نحوه استفاده و سرویس نگهداری آنها  ارائه شده است و این موضوع در مورد صندلی ، تنظیمات و مراقبتهای آن نیز صدق می کند .

بازکردن رویه صندلی ، کاری نسبتا” آسان است و می توان  دوباره آن را سفت کرد تا از جلوی شل شدن بیشتر آن  گرفته شود. یا می توانید با شرکت سازنده تماس گرفته و  تا یک صندلی جدید سفارش دهید . معمولا” این شرکتها در مورد نحوه جایگزینی صندلی کهنه و قدیمی با نوع جدید را دستورالعمل هایی دارند که شما را از شرایط آن آگاه خواهند کرد .

همیشه هنگام چک کردن کفی صندلی ویلچر ، نگاهی هم به پشتی آن بیاندازید . اگر بیرون زدگی ، پوسیدگی یا پارگی روی آن دیدید ، ممکن است لازم باشد ، آن را تعویض کنید .

برای سفارش یک صندلی یا پشتی جدید ،  باید اندازه صندلی و پشتی آن و اینکه آیا دسته صندلی ثابت یا قابل جدا شدن است را بدانید .

ایده خوبی است که ویلچر خود را تمیز کنید و بطور منظم کارکرد مکانیکی آن را بررسی کنید. معمولا” در کتابچه راهنمای ویلچر ، فهرستی از اقدامات سرویس نگهداری قطعات و زمان بندی آنها بطور هفتگی ، ماهانه ، هرسه ماه و ۶ ماه ارائه شده است.

اگر ویلچرتان : جیر جیر می کند . تغییرجهت ناگهانی می دهد . چرخ آن گیر دارد . یا چرخهای کوچک جلوئی آن هنگام حرکت لرزش دارد ، احتمالا” لازم است سراغ یک متخصص بروید تا مشکل شما را حل کند ، به ویژه اگر ویلچرتان بصورت سفارشی برای شما تنظیم شده باشد .

با توجه به کتابچه های راهنما ، معمولا” توصیه می شود که ویلچر حداقل سالی یکبار توسط یک تکنسین چک شود . بنابراین بهتر است پرس و جو کرده و یک تکنسین تعمیرات ویلچر در ناحیه ای که ویلچرتان را خریده اید، شناسائی کنید .

پس فراموش نکنید : ” هیچ نیازی نیست روی یک صندلی شل و لق بنشینید و فعالیت خود تان را کم کنید .! یک صندلی خوب می تواند به شما کمک کند تا راحت روی آن بنشینید .

همچنین نیم نگاهی هم به تشکچه های ویلچر داشته باشید تا ازآنها برای ایجاد بهترین وضعیت نشسیتن استفاده کنید  !