۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

بهترین تجهیزات ورزشی برای افراد تترا پلژی

طبیعی است که پس از آسیب نخاعی، افراد به دنبال دستیابی به زندگی بهترین شکل ممکن هستند. این موضوع نه تنها به آنها کمک می کند تا عملکردهای خود را بازیابی کنند، بلکه کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشند. انتقال و نشستن روی ویلچر برای کسی که بطور تمام وقت روی ویلچر است می تواند مشکل باشد. اما ورزش کردن می تواند این انتقال را آسان تر کند. استفاده از بدن، البته تا حدی که امکان آن وجود داشته باشد، موضوع مهمی است. درهرحال برای خیلی از مبتلایان به تتراپلژی جدید که دیگر نمی توانند مانند گذشته از بدن خود استفاده کنند پیدا کردن روشهای جدید کاری زمانبر و دشوار است.

با وجود اپیدمی  کوید ۱۹، مردم بیش از هر زمان دیگری در خانه می مانند، به همین دلیل دراین مقاله سعی شده تجهیزاتی معرفی شوند که بتوانید در خانه هم از آنها استفاده کنید. برای بسیاری از افراد مبتلا به فلج، که می خواهند بیشتر اوقات در خانه ورزش کنند، قیمت مناسب، و مناسب سازی تجهیزات برای تمرینات ورزشی از نکات بسیار مهم محسوب می شوند.

باندهای مقاومتی ( کشی )

باندهای مقاومتی

تراباند  (TheraBand ) یک نوع باند قدرتی شناخته شده  بوده و برای کسانی مناسب است که تمایل به قوی تر کردن بدن خود دارند و اغلب در فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع باندهای مقاومتی یکی از ارزانترین تجهیزات ورزشی هستند که  معمولا” در دسترس بوده و می توانید به راحتی آنها را خریداری کنید. بیشتر افراد این باندها را دور دسته درب یا یک جای مناسب  در خانه خود وصل می کنند و از آنها برای یک جلسه تمرینی کارآمد استفاده می کنند.  این باندها دارای رنگهای مختلف و همچنین مقاومتهای متفاوت هستند. شما می توانید باندهای مقاومتی را از انواع فروشگاه های لوازم پزشکی خریداری کنید.

ویتا گلاید (VitaGlide )

ویتا گلاید

یکی از شناخته شده ترین ابزارهای ورزشی کاربردی که به تازگی نوآوری شده است VitaGlide است. این دستگاه یک مربی وزنه برداری و یک دستگاه قلب و عروق محسوب می شود. این باشگاه بدنسازی خانگی با ارائه دو حرکت مقاومتی مختلف به کاربران ویلچر کمک می کند تا تا قسمت بالاتنه بدن خود را بهبود ببخشند. این دستگاه به شکل V نیز موجود است. کاربر دسته های هر طرف را به دست می گیرد تا با استفاده از تنظیمات مقاومتی مختلف، آنها را به جلو و عقب حرکت دهد. ۱۰ سطح مختلف مقاومت وجود دارد و کاربران می توانند یک حرکت کراس کانتری یا یک حرکت پاروزدن را شبیه سازی کنند.

پدال دستی (Handcycle)

پدال دستی

انواع مختلفی از پدالهای دستی در دسترس هستند که به کاربران ویلچر کمک می کنند تا یک تمرین هوازی عالی داشته باشند. مهم این است که به دنبال وسیله ای باشیم که برای یک کاربر ویلچر ساخته شده باشد. همه پدالهای دستی یکسان نیستند و به یک شکل ساخته نشده اند. برخی سفت تر هستند. شما به یک چرخ دستی نیاز دارید که وزن کمی داشته باشد و در حین استفاده خارج از دستگاه قرار بگیرید. یکی از شناخته شده ترین پدالهای دستی های قابل استفاده برای افراد ویلچری، پدال دستی بنام ”  SCI Fit PRO ” است.

غلطک های آموزش ویلچررانی

غلطکهای آموزش ویلچررانی

برای افراد تتراپلژی که خودشان توانایی حرکت دادن ویلچر را دارند، سرمایه گذاری بر روی یک غلطک آموزش ویلچر ضروری است. این دستگاه این امکان را فراهم می کند که کاربر بتواند به راحتی و در خانه خود ویلچر را در مسافت های طولانی حرکت دهد. می توانید از آن به عنوان یک تردمیل ویلچر مناسب یاد کنید. این دسته از تجهیزات ورزشی، مورد پسند خیلی از کاربران ویلچر قرار دارند.

دستگاه کمکی برای ایستادن (Easy Stand Glider)

دستگاه کمکی برای ایستادن

کسانی که می خواهند هنگام ورزش کردن در حالت ایستاده باشند، این دستگاه یک روش عالی برای اجرای تمرینات قلبی فراهم کرده و کابر می تواند ضمن انجام حرکات خود از قاب مخصوص ایستادن آن استفاده کند. این قاب دارای دو میله است که حرکت دادن آن توسط قسمت بالاتنه، باعث می شود قسمت های پائین پاها نیز بصورت یک حرکت متقاطع حرکت کنند. با وجود اینکه که این حرکت، حرکتی غیرفعال محسوب می شود، اما تمرینات قلبی فوق العاده ای را ایجاد می کند. همچنین با ایجاد  تحمل وزن بر روی استخوان ها، در جلوگیری از پوکی استخوان بعد از آسیب نخاع نقشی حیاتی ایفا می کند.

دوچرخه های FES

دوچرخه های FES

یک دوچرخه FES با تحریک الکتریکی عملکردها برای کسی که دچار آسیب نخاعی شده، می تواند دنیای کاملی از حرکات ورزشی جدید را در خانه  فراهم کند. آنها می توانند با استفاده از پالسهای الکتریکی کم توان، جریانی را به پاها منتقل کنند که باعث چرخش پدالهای آن شود. در این وسیله از یک کامپیوتر برای تولید پالس های مناسب جهت تحریک صحیح پاها استفاده می شود.

وزنه قرقره (Pulley Weights )

وزنه قرقره

اگر شما یک فرد تتراپلژی هستید، استفاده از این دستگاه ( وزنه قرقره )، روشی آسان برای تمرین با وزنه محسوب می شود. این دستگاه می تواند به دیوار متصل شده تا کاربر ویلچر بتواند به درستی از آن استفاده کند. درواقع یک سیستم عالی وزنه قرقره است که کاربران ویلچر تتراپلژی می توانند از آن استفاده نمایند.