۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

اندازه مناسب برای تهیه تشکچه ویلچر : نحوه اندازه گیری

اگر تشکچه ویلچر خوب باشد ، باعث می شود که روی ویلچرتان احساس راحتی کنید .

چه برنامه خرید تشکچه ویلچر داشته باشید و چه بخواهید  خود تان آن را بدوزید ، در نظر گرفتن راحتی و ایمنی آن یک ضرورت مناسب محسوب می شود . برای اطمینان از اندازه بودن تشکچه و احساس خوب بودن آن ، باید به اندازه گیری دقیق آن توجه داشته باشید . اندازه گیری دقیق ، مهم ترین گام برای تضمین موفقیت  در خرید و یا دوخت تشکچه محسوب می شود . این کارتنها چند دقیقه طول می کشد ، اما از اینکه این وقت را صرف کرده اید ، از خودتان ممنون خواهید شد . برای تهیه یک تشکچه با اندازه مناسب موارد زیر را مد نظر قرار دهید :

  • پهن ترین قسمت نشیمن صندلی را ، از لبه خارجی یک سمت تا لبه بیرونی سمت دیگر ، اندازه بگیرید .
  • عمیق ترین قسمت نشیمن صندلی را از جلو تا پشت را اندازه بگیرید ، برای این کار هم از لبه بیرونی جلو تا لبه بیرونی پشت را اندازه گیری کنید .
  • اگر می خواهید که پشتی هم داشته باشید ، که هم بتواند به تشکچه صندلی متصل شود وهم بتواند جدا باشد ، پهن ترین قسمت پشتی صندلی را اندازه بگیرید . اندازه گیری را از لبه بیرونی یک سمت تا لبه بیرونی سمت دیگر پشت صندلی انجام دهید . اطمینان حاصل کنید که انحنای پشتی صندلی را هم ، با نگه داشتن نوار اندازه گیری بر روی پارچه پشتی حساب کرده باشید .
  • از لبه پشتی صندلی تا بالای پشتی صندلی را اندازه بگیرید . معمولا” صندلی از قسمت وسط به پائین انحناء پیدا می کند ، بنابراین این اندازه را هم در نظر داشته باشید . از آنجائی که این اندازه از پشت صندلی گرفته می شود ، نشستن یک نفر روی صندلی می تواند به این موضوع کمک کند .
  •  به جاهایی که محل قرار گرفتن صندلی است ، توجه داشته باشید ، تا مطمئن شوید که هر نوار و یا بند تشکچه بتواند به ستون کنار آن قابل اتصال باشد .
  • اگر خودتان دوخت تشکچه را می دوزید ، اطمینان حاصل کنید که  مقاومت درز و عمق لایه ای را که می خواهید برای ساخت تشکچه استفاده کنید ، را اضافه کنید . به عنوان مثال ، برای لایه گذاری ۱ اینچی ( ۵/۲ سانتیمتری ) ، لازم است که  یک اینچ اضافی  پارچه ، هم در درازا و هم در عرض ، در هر دو قطعه بالا و پایین پارچه استفاده نمائید . برای تقویت درز، نیم اینچ پارچه را به هر طرف اضافه کنید .