۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

اجرای پایلوت الگوی «محیط بدون مانع برای معلولان» در تهران

سرویس اجتماعی – رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور از انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری و دبیرخانه این ستاد خبر داد و گفت: قرار است به صورت پایلوت الگوی «محیط بدون مانع برای معلولان» در تهران اجرا شود.

به گزارش فانوس، ابراهیم کاظمی مومن سرائی گفت: این تفاهم نامه بین شهرداری منطقه ۷ و دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور منعقد شده که با موضوع ارائه خدمات در خصوص دسترسی و مناسب سازی معابر عمومی شهری جهت معلولان ،سالمندان و جانبازان است.

وی افزود: این تفاهم نامه با تاکید بر الگوهای مناسب سازی موفق در منطقه ۷ شهرداری بصورت پایلوت اجرا می‌شود.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور گفت: از تعهدات طرفین می توان به فرهنگ سازی و انعکاس مناسب سازی در سطح شهر، نظارت بر حسن اجرای پودمان آموزشی مناسب سازی ویژه پیمانکاران شهرداری و همکاری در خصوص اجرای طرح های مشترک پژوهشی در حوزه مناسب سازی در چارچوب قوانین و مقررات اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین قرار است برنامه عملیاتی با شاخص های کمی قابل سنجش به منظور تبدیل منطقه ۷ به محیط بدون مانع برای معلولان و اجرای کامل ضوابط مناسب سازی به صورت پایلوت در منطقه تدوین شده و الگوهای موفق به سازمان شهرداری ها و دهیاری ها جهت بهره برداری شهرداری های سراسر کشور منعکس شود.

کاظمی مومن سرائی گفت: امیدواریم با همکاری شهرداری بتوانیم الگو و نمونه کاملی از مناسب سازی و محیط بدون مانع را در شهر تهران شاهد باشیم.

منبع: فارس