۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

گفتگوی روزنامه قانون با شهلا بهروزی‌راد

به گزارش مدال به نقل ازروزنامه قانون :ورزشکاران کرمانشاهی نگران خانواده های خود هستند و در این میان بسیاری از آن ها تلاش می کنند تا با امدادرسانی به آسیب دیدگان به مردم شهرشان کمک کنند. برخی دیگر نیز خانواده و اقوام خود را در این حادثه از دست داده اند. شهلا بهروزی راد، قهرمان پاراقایقرانی یکی از ورزشکارانی است که ۲۵ نفر از آشنایان و بستگان خود را در زمین لرزه کرمانشاه از دست داده است. او که از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را در رشته دو و میدانی و پرتاب دیسک آغاز کرده، در حال حاضر در تمرینات تیم ملی قایقرانی حضور دارد تا برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده شود. بهروزی راد در مسابقات پارالمپیک ریو تنها نماینده کشورمان بود و موفق شد در این مسابقات عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد؛ هرچند که بسیار امیدوار بود بتواند روی سکوی جهانی نیز قرار بگیرد. او که روز گذشته در تمرین تیم ملی حاضر شده بود ، سعی می کرد به همبازیان خود درباره وضعیت خانواده اش توضیحاتی ارائه دهد و از شنیدن اخبار ضد و نقیض بسیار ناراحت به نظر می رسید. روز گذشته شایعه شده بود که بهروزی راد، ۲۵ نفر از اعضای خانواده خود را از دست داده و داغدار شده است. به همین دلیل با او تماس گرفتیم تا با او در باره آخرین وضعیت کرمانشاه و خانواده اش صحبت کنیم. گفت وگوی شهلا بهروزی راد را با «قانون» می خوانید.

به نظر می رسد در بین ورزشکاران، بستگان شما بیشترین آسیب را از زمین لرزه دیده اند؛ از آن ها خبری دارید؟

من با اعضای خانواده ام صحبت کرده ام و خدا را شکر آن ها سالم هستند اما ۲۵ نفر از بستگان مان در این حادثه درگذشته اند. آن ها بستگان درجه یک ما نبودند اما با خانواده مان رفت و آمد داشتند و از شنیدن خبر درگذشت شان بسیار متاثر شدم. البته اخباری منتشر شد که من اعضای خانواده ام را نیز از دست داده ام. از انتشار چنین اخباری تعجب می کنم و امیدوارم در این شرایط سخت، اجازه انتشار چنین شایعاتی را ندهند زیرا ما نگران خانواده مان هستیم و درست نیست که با انتشار شایعه، نگران تر شویم. حتی برخی کانال های تلگرامی تصاویر من و برادرم را منتشر کردند و نوشتند که خانواده من کشته شده اند.

برخی ورزشکاران در اقدام هماهنگی شروع به جمع آوری کمک هایی برای یاری رساندن به مردم کرمانشاه کرده اند. شما قصد ندارید برای این کار به آن ها بپیوندید؟

من در اردو هستم و باید تا چهار روز دیگر به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شوم. در حال حاضر حق خروج از اردو را ندارم اما سعی کردم در این مدت با همکاری دوستانم کمک هایی را جمع آوری و برای مردم کرمانشاه ارسال کنم. هنوز نتوانستم به شهرم بروم و خانواده ام را ببینم اما با آن ها تماس گرفته ام و از سلامتی شان خبر دارم.

بستگان شما که در کرمانشاه هستند، از وضعیت آنجا گلایه ای نداشتند؟

براساس آنچه شنیده ام، شرایط بسیار سخت است و حتی برخی از شدت سرما یخ زده اند. امیدوارم مسئولان همکاری کنند تا مردم کرمانشاه هرچه سریع تر به آرامش برسند. تماس هایی با خانواده و بستگانم گرفته ام و آن ها می گویند برخی اقلام را نمی توانند به راحتی در اختیار داشته باشند اما عکس و فیلم هایی را که در فضای مجازی دیدم، دلخراش بود. کمبود دارو و لوازم بهداشتی، از مهم ترین مشکلاتی است که در حال حاضر مردم کرمانشاه را اذیت می کند. امیدوارم مسئولان دولتی هرچه سریع تر برای تامین این اقلام چاره ای بیندیشند.

هم تیمی های تان کمکی به شما کرده اند که بتوانید برای مسابقات پیش رو تمرکز کنید؟

بله، بسیاری از دوستانم سعی می کنند با صحبت های شان مرا آرام کنند. کمک هایی که از سوی مردم انجام می شود، تا حدود زیادی از غم و اندوه ما کاسته است و امیدوارم این کمک ها ادامه دار باشد. من به این مردم افتخار می کنم که اینچنین به فکر هموطنان خود هستند و در چنین شرایطی آن ها را تنها نمی گذارند.

از تمرینات تیم ملی چه خبر؟

خبر خاصی نیست. همه ما انگیزه زیادی برای مدال آوری داریم و امیدواریم با تمام توان در رقابت های آسیایی شرکت کنیم.

در پایان نکته خاصی مانده که بخواهید بگویید؟

امیدوارم برخی کانال های تلگرامی و سایت ها دست از شایعه پراکنی بردارند و اجازه ندهند که ورزشکارانی مثل من که خارج از شهر خودم در حال تمرین هستیم، بیش از این نگران شویم. امیدوارم بتوانیم در مسابقات قهرمانی آسیا پرچم کشورمان را بالا ببریم و یادی از مردم کرمانشاه کنیم. این تنها کاری است که من در شرایط فعلی می توانم انجام بدهم و امیدوارم مردم شهرم آن را از من قبول کنند