۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

پرداخت یارانه خدمات حمل‌ونقل ویژه معلولان

شهرآرا آنلاین – بر‌اساس مصوبه شورا، شهرداری مشهد اجازه دارد در‌راستای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و به‌منظور ارائه خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری مناسب به جانبازان و معلولان، برای پرداخت یارانه حداکثر تا سقف مبلغ ٣میلیارد‌ریال، به شرکت‌های خصوصی که با تاکسی‌های ون و سواری (سدان)، خدمات حمل‌و‌نقل ویژه به معلولان شدید و جانبازان دارای مشکلات جسمی حرکتی ارائه می‌کنند، اقدام کند.

شهرداری مشهد باید ضمن پیگیری دریافت اعتبارات لازم از دولت وفق تبصره یک ماده‌۵ قانون حمایت از حقوق معلولان، ردیف اعتباری لازم برای اجرای این مصوبه را در آلبوم بودجه سالانه خود لحاظ و گزارش عملکرد آن را هم‌زمان با ارسال تفریغ بودجه، به شورای شهر ارائه کند.

بر‌اساس مصوبه شورای شهر مشهد، ملاک عمل شناسایی مشمولان این مصوبه، ارائه گواهی قانونی لازم از مراجع ذی‌صلاح است. مدیریت شهری موظف است با همکاری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی، سازوکار لازم شناسایی خدمات مشمول یارانه به‌صورت الکترونیکی و نحوه پرداخت را تهیه و پس‌از اخذ تأییدیه کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر، نسبت‌به اجرای آن اقدام کند.

شورای شهر در مصوبه خود شهرداری مشهد را مکلف کرد که بعد‌از بررسی آمار تعداد معلولان شدید و جانبازان مذکور (وفق آمار مراجع ذی‌ربط)، مطالعات توجیهی‌اقتصادی طرح پرداخت یارانه به مشمولان را (شامل شناسایی تقاضای سفر، حدود یارانه قابل پرداخت، خدمات قابل ارائه، تعداد و نوع ناوگان مورد‌نیاز برای تجهیز و سایر موارد مشابه) تهیه و در زمان ارسال بودجه سال‌١٣٩٨، برای تصویب به شورای شهر ارائه کند.