۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

کاربا رایانه بدون دخالت دست

با اجرای یکسری مناسب سازی برروی رایانه های معمولی این امکان فراهم می گردد که اشخاص بتوانند بدون فعالیت انگشتان ودست های خود بازی های رایانه ای راانجام دهند.
این رایانه بوسیله یک ماوس دهانی مجهز به یک کنترل اضافی با عملکرد دو گزینه ای چشایی/ بویایی ، یک دسته کنترل و یک میکروفون کارمی کند . استفاده کننده ازاین سیستم باید با کمک مراقب خود کنترل اضافی چشایی/ بویایی و دسته فرمان را نصب کند.

به نظرکاربران این سیستم ،‌ با این نوع کنترل ها ، استفاده کنندگان می توانند تقریبا” هر نوع بازی رایانه ای که در بازاروجوددارد رااجراکنند. البته مدتی وقت لازم است تا کاربران بتوانند مهارت های خودرا افزایش دهند ،‌ اما امروزه هرکسی می تواند تا حد ممکن ، سریعا” مهارت های لازم را کسب کند. درهرحال این امکان وجوددارد که کاربر سرعت کافی را نداشته باشد. این تجهیزات فقط تحت ویندوزعمل می کنند. کاربردوست دارد که صفحه کلیدی داشته باشد که بتواند با استفاده از آن برنامه های خارج ازویندوزمانند برنامه های تحت داس یا یک بازی را اجرا کنند. علاقمندان به استفاده ازاین نوع سیستم ها باید با شرکت سازنده درتماس باشند تا یک صفحه کلید دهانی راکه با نوک زبان کارمی کند برای اوساخته شود. با استفاده ازیک صفحه که درسقف دهان کار گذاشته می شود ،‌امکان استفاده از۴۰ کلید فراهم می گردد. کاربر با وجوداین صفحه کلید دهانی می تواند بررسی های ضروری را انجام دهد. همچنین او یک کنترل کننده دراختیاردارد که با زبان کارمی کند.


منبع  : ترجمه « مهندس عباس کاشی» انتشار :مرکز  ضایعات نخاعی