۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

قوانین و استانداردهای اماکن ورزشی معلولان

کتاب قوانین و استانداردهای اماکن ورزشی معلولان اثر مهدی رستگاری با پرداختن به موضوع تسهیلات و خدمات موردنیاز معلولان منتشر شد.
این اثر با پرداختن به قوانین، معیارها و عوامل موثر در ورزش معلولان می‌تواند برای مسئولان این حوزه ورزش کشور، کارشناسان و اهالی جامعه ورزش جانبازان و معلولان موثر واقع شود.
این کتاب در چهار فصل تنظیم شده است که فصل نخست به معرفی حقوق و قوانین مربوط به معلولان درباره مناسب‌سازی اماکن ورزشی و فصل دوم حاوی معیارها و ضوابط برای تعیین استاندارد و مناسب بودن اماکن ورزشی برای معلولان است.
فصل سوم کتاب نیز عوامل موثر در کاربردی کردن فضاهای ورزشی برای معلولان را شامل می‌شود و فصل پایانی طراحی و مناسب سازی اماکن ورزشی معلولان را در برمی‌گیرد.
در قسمتی از مقدمه مولف آمده است: در ایران و در زمان قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی قدم‌های ناچیزی برای ورزش معلولان برداشته شده بود.
به طور مثال برای ناشنوایان، فدراسیون ورزشی مستقل تشکیل یافته بود و برای معلولان جسمی نیز تحت نظر سازمان بهزیستی اقداماتی انجام می‌گرفت.
بعد از انقلاب و به خصوص در دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن، چون به افراد معلول جامعه تعداد زیادی معلول و جانباز پر افتخار نیز افزوده شد، از طرف ارگان‌های مختلف به خصوص بنیاد مستضعفان و جانبازان و نیز سازمان بهزیستی گام‌های بسیار مهم و مفیدی برای بهبود زندگی معلولان در همه زمینه‌ها از جمله ورزش برداشته شد.
کتاب قوانین و استانداردهای اماکن ورزشی معلولان او سوی انتشارات عصر انتظار (تربیت‌بدنی و علوم ورزشی) در شمارگان ۲۲۰۰نسخه، ۱۳۲ صفحه و ۱۸۰۰۰ ریال منتشر و روانه بازار نشر شده است.
منبع: مهرنو