۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

سیده مهتاب نبوی، اولین بانوی ملی پوش تیم پاراتکواندو

سیده مهتاب نبوی، اولین بانوی ملی پوش تیم پاراتکواندو است که موفق شد در رقابت های قهرمانی آسیا به یک نشان طلا و یک نشان برنز دست یابد.

مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی ویتنام، اولین تجربه ی نبوی در عرصه ی بین المللی بود و وی پیش از این در هیچ رویداد خارجی حضور نیافته است.

وی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون گفت: همان طور که قبلا گفتم پیش از تکواندو در رشته ی شنا فعال بودم. این فعالیت به ۶ سالگی من برمی گردد که با تشویق خانواده وارد این رشته شدم و تا ۹ سالگی هم در این رشته زیر نظرم مربی ام خانم سلمانی فعالیت می کردم اما به دلیل اینکه در آن زمان به خاطر شرایطم از شرکت در مسابقات منع شدم، و البته هنوز هم با ورزش جانبازان و معلولین آشنا نبودم، دچار دلزدگی از این رشته شدم و فعالیتم را در پاراتکواندو آغاز کردم.

نبوی خاطر نشان کرد: بعد از ورود به پاراتکواندو، زیر نظر استاد فاطمه اسد پور کار می کردم و وی مشوق بسیار خوبی برای من بود. بعد از خانم اسد پور، خانم سارا نوروزی مربی من بودند و با تشویق های او بود که برای گرفتن کمربند جدید تلاش می کردم و اگر زمانی سر تمرین حاضر نبودم با من تماس می گرفتند و علت غیبتم را جویا می شدند و در مجموع حمایت های این مربی عزیز نقش مهمی در پیشرفت و استمرار حضور من در این رشته داشت.

اولین بانوی ملی پوش تیم پاراتکواندو افزود: از طریق اولین مربی ام، خانم اسد پور به فدراسیون تکواندو معرفی شدم و این سرآغاز حضور من در تیم ملی و انتخابم به عنوان اولین بانوی ملی پوش این تیم بود. این مساله برای من بسیار باعث افتخار است و خوشحالم که اولین خانمی هستم که توانستم به مسابقات برون مرزی اعزام شوم و امیدوارم این مساله سرآغاز حضور بانوان بیشتری باشد و آنها هم تشویق شوند در این رشته فعال شوند.

وی گفت: اگرچه تنها خانم تیم بودم اما برخورد سایر هم تیمی ها آنقدر خوب بود که احساس معذب بودن نداشتم و همگی من را تشویق می کردند و جا دارد از حمایت های سرمربی خوب تیم ملی، آقای خانلر خانی هم تشکر کنم که من را حمایت کردند.

نبوی اضافه کرد: مسابقات ویتنام فرصت بسیار خوبی بود تا خود را محک بزنم و خوشبختانه با وجود اینکه مربی اصلی ام همراه من نبود و خانم فولادی من را کوچ می کرد، توانستم به دو نشان دست پیدا کنم که البته نشان طلا در کلاس خودم بود که رقیبی نداشتم و نشان برنز در دو کلاس بالاتر بود و قطعا اگر تجربه ی بیشتری داشتم می توانستم مدال بهتری بگیرم و حتما در مسابقات بعد تلاش می کنم به نشان های خوش رنگ تری دست پیدا کنم.

دارنده عنوان سوم آسیا علاوه بر ورزش دستی هم بر ادبیات دارد و در این خصوص افزود: دو کتاب به نام های ” تا بی نهایت” و ” در نگاه مهتاب” از من منتشر شده که شامل متون ادبی است. علاوه بر ورزش و ادبیات، تحصیلاتم را نیز در رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی در دانشگاه شیراز دنبال می کنم و به شدت به این رشته علاقه مندم.

اولین بانوی ملی پوش تیم پاراتکواندو گفت: رشته تکواندو را به خاطر هیجان و تحرکش دوست دارم و از سکون بیزار هستم. رشته ی تحصیلی ام در دانشگاه را نیز بسیار دوست دارم چرا که مدام باید در حال تحقیق و آزمایش وپژوهش باشم و همه ی اینا بخشی از وجود من را که طالب هیجان و پیشرفت است، ارضا می کند.

نبوی تصریح کرد: رشته ی تحصیلی من به گونه ای است که می بایست در آزمایشگاه تحقیقات زیادی را انجام دهیم و من توانسته ام به جای دست هایم، از پاهایم برای انجام آزمایشات استفاده کنم و اینکه توانسته ام این تفاوت فیزیکی را با توانمندی های دیگر جبران کنم، در درجه ی اول مدیون لطف خداوند، خانواده و به خصوص مادرم هستم و نیز اساتیدی که در ورزش داشتم این اعتماد به نفس را در من تقویت کردند و همین طور دوستان خوبی که در تمام این سالها داشتم و از همه ی آنها سپاسگزارم.

وی در پایان افزود: تلاش می کنم که در پاراتکواندو به بهترین جای ممکن که حضور در بازی های پارالمپیک است، برسم. اینکه این اتفاق در چه زمانی می افتد نمی دانم اما برای آن تلاش می کنم و البته تحصیلم برای من همیشه در درجه ی بالایی از اهمیت قرار داشته و تلاش می کنم در این خصوص نیز به بهترین مدارج ممکن دست پیدا کنم.