۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

سخنی با مبتلایان به آسیب نخاعی درمورد ویروس کرونا

همانطور که ملتها و تمام جهان با ویروس کوید ۱۹مبارزه می کنند و در تلاشند تا سرعت شیوع وتاثیر آن را کاهش  دهند، کسانی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند از جمله جامعه افراد دچار آسیب های نخاعی باید به اقدامات احتیاطی توجه جدی تری داشته باشند. اخبارمربوط به موضوع کرونا به سرعت در حال تغییر است و در حالی که مراجع معتبر همچنان در مورد ارائه مشاوره های خانوادگی یا فردی در مورد بهبودی و موضوعات دیگر فعال هستند و اطلاعات خود را در دسترس جوامع قرار می دهند، از عموم مردم درخواست می شود که قبل از هر کاری، فقط  به توصیه های مسئولین و مقامات محلی ، استانی و دولتی توجه داشته باشند. با آگاهی از خط مشی های مسئولین محلی است که می توانید با وجود محدودیتها و تغییرات ایجاد شده در روند زندگی روزمره، بهتر می توانید خودتان را برای مقابله با این بحران آماده کنید.

سخنی با مبتلایان به آسیب نخاعی درمورد ویروس کرونا

در حالی که کرونا ویروس باعث ایجاد عوارض جدی و حتی مرگ در افراد جوان به ظاهر سالم می شود، اکثر متخصصان معتقدند کسانی  که از قبل  دچار یکسری عوارض بوده اند، بیشتردر معرض خطر قرار دارند. از جمله این عوارض می توان به آسیب نخاعی و به ویژه افراد مبتلا به عوارض تنفسی اشاره نمود. درک این موضوع که ممکن است شما یا یکی از عزیز انتان بیشتر در معرض خطر بیشتری باشید ، فقط شروع کار است.

اصطلاحات یا هشدارهایی مانند ” فاصله اجتماعی” و “خود قرنطینه ” ممکن است ناخوشایند به نظر برسند، اما برای محافظت از شما و دیگران موضوعی بسیار مهم محسوب می شوند. در مورد کسانی که دچار آسیب نخاعی هستند، این هشدارها نه تنها برای خود فرد، بلکه برای اعضای خانواده، سرپرستان و سایر کسانی که ممکن است با آنها ارتباط نزدیکی داشته باشند، بسیارجدی تر است. اگر شما به عنوان یک فرد نخاعی، می خواهید از کسی به عنوان مراقب کمک بگیرید ، قبل از هر کاری، بایستی شما واعضای خانواده تان، در مورد عادات شخصی خودتان، چگونگی به حداقل رساندن خطر انتقال با او صحبت کنید.

ما می دانیم که ویروس کرونا حتی قبل از بروز علائم، بسیار مسری است، بنابراین این موضوع که فقط یک نفر را برای مراقبت داشته باشیم، کافی نیست.

دو نکته مهم در مورد کسی که می خواهد از شما مراقبت کند وجود دارد:

  1. باید مطمئن شوید کسی که می خواهد از شما مراقب کند با اصول بهداشت و ایمنی مقابله با کرونا کاملا” آشنا بوده و آگاهی های لازم را در این مورد داشته باشد و آنها را کاملا” رعایت کند: بعه عنوان نمونه قبل از تماس با شما دستهای خود را طبق اصول مربوطه شسته باشد. یا اینکه بداند در موقع عطسه یا سرفه کردن حتما ” از دستمال ( یا در صورت نداشتن دستمال از آرنج خم شده ) استفاده کند.
  2. همچنین باید به گونه ای برنامه ریزی داشته باشید که مطمئن شوید یک پرستار دیگر به صورت پشتیبان، آماده ودر دسترس شما باشد تا در صورت مریض شدن مراقب فعلی و یا تعطیلی آژانس خدمات دهنده، مشکلی برای شما پیش نیاید.

درهر حال ، بطورکلی مثل تمامی شرایط اضطراری که باید آمادگی قبلی داشته باشید ، برای این دوره هم خودتان را آماده کنید. اگر این کاررا نکرده اید، دیر نشده، هم اکنون زمان عمل است. به این فکر کنید که چگونه می توانید برای یک دوره طولانی مدت با حداقل تماس با دیگران زندگی کنید و کارهای لازم را انجام دهید. اگر نیاز به کمک دارید، از هم اکنون به دنبال این باشید که خودتان را آماده کنید نه فقط به خاطر خودتان، بلکه بخاطر خانواده و کسانی که از شما مراقبت می کنند.

درست همانطور که هر آسیب و بهبودی در افراد مختلف  متفاوت است، واکنشهای ما هم به ویروس کرونا متفاوت خواهد بود، اما اگر آمادگی داشته باشید و ازآنچه که باید انجام دهید آگاه باشید، در واقع فرصتهای لازم را برای ایمن ماندن خودتان و خانواده تان فراهم خواهید کرد.