۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

روش جابجایی از روی تخت به روی ویلچر توسط افراد تترا پلژی ( بدون کمک دیگران )

جابجایی افراد تتراپلژی بین سطوح مختلف همواره با مشکلات زیادی همراه است  واین افراد معمولا” نیاز به کمک دیگران و مراقبین خود دارند . اما این افراد هم می توانند با کسب مهارت و آگاهی از تکنیکهای مربوطه  به خوبی جابجا شوند . به نحوی که بعد از مدتی کاملا” مستقل شده و بدون نیاز به کمک مراقبین و اعضای خانواده خود ، جابجایی ها لازم را انجام دهند . در زیر کلیات روش جابجایی بصورت تصویری توضیح داده شده است . به خاطر بسپارید که اجرای این مراحل نیازمند تمرینات مستمر و رعایت اصول ایمنی است .  فیلم کامل این روش در آدرس زیر قابل مشاهده می باشد :

  http://www.spinalistips.se/tip-transfer-from-bed-to-wheelchair-679.html

  1. فرد روی تخت می نشیند و با خم شدن به جلو و تکیه دادن به دستهای خود ، بدن خود را  نگه می دارد  .1
  2. برای حرکت دادن پاها به سمت لبه و پائین تخت ، با دست بیرونی خود ، دسته پشت ویلچر را نگه داشته و ابتدا یک پا و سپس پای دیگر را از زیر زانو گرفته و به سمت خارج تخت حرکت می دهد .
  3. با دستی که روی دسته ویلچر گذاشته ، بدن خود را حمایت کرده ، و کمی به لبه تخت نزدیک تر می شود  و سپس با دست دیگر زیر زانوی خود را گرفته و پای خود را بلند می کند .
  4. در حالی که به جلو خم شده ، یک دست را در وسط تشکچه صندلی ویلچر و دیگری را روی تخت گذاشته و با تکیه بر دستهای خود بدن را به روی ویلچر بلند می کند.
  5. سپس با کمک هر دو دست خود ، که روی ویلچر گذاشته  بدن خود را حمایت کرده  در حالی که هنوز به جلو خم شده ، وضعیت استقرار خودش را روی صندلی درست می کند  .
  6. برای تکمیل نشستن ، او یک دستش را بر روی تخت گذاشته ، و خود را با آرنج خود در برابر ران خودش حمایت می کند و دستش را زیر زانوی پای مخالف قرار داده و خود را بالا می کشد .
  7. برای قراردادن پا بر روی قسمت جاپایی ویلچر ، او یک دست را به دسته ویلچر حلقه نموده تا تعادل خود را حفظ کند و از دست دیگر استفاده می کند تا با گرفتن آن از زیر زانو پایش را بلند کند  .
  8. در نهایت ثابت روی ویلچر می نشیند .2