۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

دولت توجه ویژه‌ای به ورزش معلولان و جانبازان دارد

سیدمحمد شروین اسبقیان،  روز سه‌شنبه در مجمع سالانه هیات ورزش جانبازان و معلولان استان زنجان که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد، به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حمایت از ورزش جانبازان و معلولان اشاره کرد و افزود: این مصوبه به امضای رییس جمهوری رسیده و به وزارتخانه‌ها نیز ابلاغ شده، در حکم قانون بوده و لازم الاجرا از سوی دستگاهای اجرایی عضو ستاد ملی شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی با بیان اینکه عمل به این مصوبه، بستر و زمینه را برای رشد و شکوفایی ورزش جانبازان و معلولان، به شکل بهتر فراهم‌ خواهد کرد و باید ورزشکاران از مزیت‌های آن برخوردار شوند، اظهار داشت: در صورت اجرایی شدن این مصوبه‌ و اختصاص بخشی از اعتبارات وزارتخانه ها به توسعه و تقویت ورزش جانبازان و معلولان در حقیقت بخش قابل توجهی از مشکلات معلولان و جانبازان برطرف خواهد شد.

اسبقیان با اشاره به اینکه موضوع واگذاری سالن‌های ورزشی به هیات‌های ورزش جانبازان و معلولان در هفت استان کشور اتفاق افتاده است، افزود: ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها باید نسبت به واگذاری سالن‌های ورزشی به این هیات‌ها به شکل رایگان اقدام کنند چرا که بر اساس این مصوبه هیات جانبازان و معلولان معاف از مقررات ماده ۸۰ هستند.

رییس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان گفت: بی توجهی به معلولان و جانبازان در شان مدیران نظام نیست و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حمایت و توسعه ورزش های جانبازان و معلولان  نیز نشان از توجه دولت به این قشر عزیز است.

اسبقیان با تاکید براینکه ارایه خدمات ورزشی به ورزشکاران معلول و جانباز باید تسهیل شود،  افزود: موضوع ایاب و ذهاب ورزشکاران جانباز و معلول نیز باید با تامین وسیله نقلیه از سوی دستگاه ذیربط،  برطرف شود.

وی با تاکید براینکه ورزش جانبازان و معلولان بر اساس این مصوبه نیازمند حمایت ویژه است، اظهار داشت: استان زنجان در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی، سرآمد است و ورزشکاران زنجان همواره در میادین ورزشی افتخارآفرینی بوده‌اند و حرف برای گفتن دارند.

اسبقیان با تاکید براینکه زنجان، وزنه سنگینی در ورزش کشور است، تصریح کرد: هیات ورزش جانبازان و معلولان این استان زنجان در ارزیابی سال ۹۸ رتبه اول در گروه خود را کسب کرده و جزو ۶ استان برتر کشور در بین هیات های این رشته ورزشی است که با توجه به میزان جمعیت و وسعت این استان، دستیابی به این رتبه بسیار ارزشمند است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: این اداره کل توجه ویژه ای به ورزش جانبازان و معلولان دارد و از فدراسیون نیز انتظار دارد حمایت های بیشتری را از هیات داشته باشند تا بتواند ورزشکاران شاخص و توانمندی را تربیت کند.

علی خلیلی، افزود: هیات ورزش جانبازان و معلولان استان زنجان، تاکنون ورزشکاران صاحب نام و توانمندی را تربیت و تحویل جامعه ورزش کشور داده است که در صورت حمایت های لازم به حتم این مهم دوچندان خواهد شد.

وی با بیان اینکه ورزش جانبازان و معلولان زنجان از مربیان توانمندی برخوردار است، اظهار داشت: در گذشته این هیات، خیلی مورد توجه فدراسیون قرار نگرفته است و امید است با توجه به حجم بالای ورزشکاران، قهرمانان ارزنده و مربیان فعال و متخصص، انتظارات هیات ازسوی این فدراسیون به شکل بهتری برآورده شود.

خلیلی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا، ورزش استان زنجان را نیز با محدودیت‌هایی مواجه کرده و شاید بیشترین ضربه و آسیب را از تعطیلی اماکن ورزشی خورده است اما با این وجود به خاطر حفظ سلامت جامعه و ورزشکاران نیاز است به دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی، همچنان عمل شود.

وی تصریح کرد: این اداره کل، پارسال ۲۵۰ میلیون تومان به به هیات ورزش جانبازان و معلولان کمک مالی کرد اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و پائین آمدن درآمدها، این کمک ها شاید ضعیف تر باشد و انتظار می رود خود هیات در جلب و جذب حامی مالی و کسب درآمد، با جدیت بیشتری وارد میدان شود.