۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

خبری خوش برای جانبازان و معلولین

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمحمد شروین اسبقیان رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین جمهوری اسلامی ایران، امروز در سفر به کرمان بعد از حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در مجمع سالیانه هیئت ورزشی‌های جانبازان و معلولین شرکت کرد.

اسبقیان در حاشیه این مجمع در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز کرمان گفت: طبق قولی که در مجمع کشور داده بودم، توانستم امروز به کرمان سفر کنم تا هم برسر مزار سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی حاضر شوم و با آرمان‌های شهدا تجدید پیمان کنم و هم اینکه پیگیر مصوبات هیئت باشم.

او به بیان فضایل اخلاقی سردار سلیمانی پرداخت و افزود: ما امروز درکنار بزرگ مردی ایستاده ایم که بزرگترین فرماندهان و تروریست‌های جهانی از جمله آمریکا به دلیل قدرتش از او می‌ترسیدند.

اسبقیان تصریح کرد: در حوزه ورزش جانبازان و معلولین با مساعدت‌های مسئولان و اداره کل ورزش و جوانان استان و تلاش‌های رئیس هیئت ورزش جانبازان و معلولین، کرمان جزو استان‌های ممتاز و برترین استان‌ها در رده خودشان شده و امتیاز خوبی کسب کردند.

او یک خبر خوش به ورزشکاران معلول و جانباز داد و بیان داشت: با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که ریاست آن برعهده رئیس جمهور است، ابلاغیه‌ای ارائه شده که به ۱۷، ۱۸ دستگاه و تمام وزارتخانه‌هایی که به نوعی به معلولان و جانبازان مرتبط هستند، وظایفی تببین کرده که با صدور این ابلاغیه و مصوبه و امضای رئیس جمهور به قانون تبدیل شده است و همه موظف به اجرای آن هستند.

اسبقیان گفت: دستگاه‌هایی مانند بنیاد شهید، بهزیستی، مسکن و شهرسازی، وزارت علوم، ورزش و جوانان، شهرداری ها، استانداری‌ها مکلف شدند با دستور رئیس جمهور مساعدت‌ها و کمک‌های لازم را با جانبازان و معلولان داشته باشند.

او افزود: هدف ما هم از این سفرها، پیگیری و مطالبه مصوبات است که باجدیت دنبال می‌شود و تمام دستگاه‌ها الزام دارند، درخصوص فضاسازی و مناسب سازی مکان‌ها برای معلولان و جانبازان امکانات لازم و سالن‌های ویژه ورزشی را فراهم کنند.

اسبقیان تصریح کرد: اگر این مصوبه را تا پایان سال عملیاتی کنیم، تمام مشکلات جانبازان و معلولان حل خواهد شد.

او با اشاره به سوابق خود در مجمع کشور گفت: بنده از دوران نوجوانی ورزشکار بودم و از ۵۰ سال پیش ورزش قهرمانی را شروع کردم تا به اینجا رسیدم و می‌دانم این رشته سختی‌های فراوانی به همراه دارد و تمام مشکلات را درک می‌کنم.

اسبقیان گفت: به عنوان خدمتگزار ملت، در میدان ورزش بزرگ شده ام، بنابراین تمام مشکلات ورزشکاران این حوزه را درک می‌کنم و امیدواریم بتوانیم با کمک همه مشکلات را حل و عدالت برقرار و نقاط ضعف برطرف شود.