۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

حمایت از افراد نخاعی برای سفر در کشور انگلستان

در کشور انگلستان سازمانها و موسسات زیادی وجود دارند که کار هماهنگی را برای ایام تعطیلات و اوقات فراغت افراد ناتوان ، خانواده ها و مراقبین آنها انجام می دهند . این سازمانها با فعالیت خود می توانند باعث صرفه جویی در وقت  شده  و زحمت سازماندهی کارها را برای افراد ناتوان کم کنند . بدین ترتیب با کمک این سازمانها معمولا” موضوع دسترسی که مهمترین دغدغه افراد نخاعی و ویلچری به هنگام سفر محسوب می شود ، تضمین می گردد ، اما ممکن است قدرت انتخاب آنان برای رفتن به جاهای مورد نظر و اینکه چه بکنند یا کجا ساکن شوند ، کاهش یابد .

انواع برنامه ها یی که در ایام سفر توسط این سازمانها ارائه می گردد ، شامل :

  • تعطیلات با فعالیت های مختلف ورزشی تفریحی از جمله شنا ، قایقرانی ، سواری و اردو .
  • تعطیلات با اوقات فراغت عمدتا” شامل تور و گشت و گذار .
  • تعطیلات با موضوعات خاص برای مثال تماشای پرندگان و گردش درطبیعت.

همچنین از جمله انواع هتل ها و مهمانسراها و اماکن اقامتی که در اختیار افراد قرارمی گیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کلبه هایی بدون سیستم پذیرایی غذا
  • پارکهای مناسب و مراکز انجام فعالیتهای مختلف برای گذراندن تعطیلات
  • اماکن اردوگاهی

تمامی اماکن اقامتی ویژه افراد نخاعی بطور اختصاصی برای گذراندن تعطیلات آنان لحاظ شده و مورد تائید طرح ملی قابل دسترس سازی تحت عنوان ” طرح  Visit England’s ” هستندکه تمام احتیاجات افراد ناتوان  و نیازهای خاص آنان در این مراکز اقامتی تفریحی در نظر گرفته شده  و بطور کلی  تدارکات بسیارمناسبی را فراهم نموده اند .

انواع پشتیبانی

انواع پشتیبانی در این مراکز شامل تجهیزات خاص ، وسائل نقلیه مناسب سازی شده ، خدمات پرستاری و مراقبت های ویژه می توانند از موارد مهم قابل اشاره باشند . البته برخی ازشرکتهای مسافرتی با تعطیلات افراد ناتوان به طور ویژه ای برخورد می کنند . بدین ترتیب که آنها تامین ساختمانهای مناسب سازی شده و قابل دسترس ، جاذبه های محلی و امکانات تفریحی را نیز به حساب می آورند .

اما بطور کلی بسته به نوع نیاز افراد و مقصدانتخاب شده ، ممکن است پشتیبانی بوسیله مراقبین متخصص  و یا  پرستاران و همچنین افراد آموزش دیده انجام گیرد . در هر حال افراد ناتوان قادر به انتخاب میزان مراقبت مورد نیاز خود هستند .

پشتیبانی مالی

بعضی از موسسات خیریه بابت هزینه های ایام سفر کمک هایی را به افراد ناتوان ارائه می کنند و برخی نیز خودشان دارای املاک و مستغلاتی هستند . معمولا” خانواده های کم درآمد ، و خانواده هایی که دارای بچه های ناتوان می باشند ، برای دریافت هزینه تعطیلات واجد شرایط هستند . علاقمندان برای دریافت این نوع کمکها می توانند با بخش خدمات اجتماعی شهرداری محل زندگی خود تماس بگیرند .

منبع مورد استفاده :  سایت : http://www.spinal-injury.net/disabled-hotel-rooms.htm – ترجمه وتنظیم  : مهندس عباس کاشی – تیرماه ۱۳۹۰- انتشار: مرکز ضایعات نخاعی استان تهران