۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

تلاش و پشتکار، رمز موفقیت معلولی که تنها با دست هایش رانندگی می کند

سنندج – ایرنا – یک معلول جسمی – حرکتی سنندجی که بدون استفاده از پاها و تنها با کمک دست هایش رانندگی می کند معتقد است: تلاش و پشتکار تنها راه موفقیت جامعه معلولین است.

تلاش و پشتکار، رمز موفقیت معلولی که تنها با دست هایش رانندگی می کند

به گزارش ایرنا، افروز نصرتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انسان باید همیشه مثبت اندیش و امیدوار باشد و به جای توجه به محدودیت ها به توانمندی ها و استعدادهایش فکر کند.

وی استعداهای معنوی و خدادادی را بزرگترین سرمایه انسان دانست و گفت: معلولان با رشد و پرورش خلاقیت ها می توانند بر مشکلات خود فایق آیند.

این معلول جسمی حرکتی یادآور شد: اگر معلولی تلاش کند معلولیت خود را به توانمندی بدل کند، نگرش مردم از حیث شخصیتی و روحی نسبت به وی تغییر می کند.

نصرتی داشتن علاقه و پشتکار، توکل به خدا و حمایت های مادرش را رمز موفقیتش دانست و گفت: من به عنوان یک معلول موفق و کارآفرین در جامعه احساس ارزش می کنم.

وی به افراد معلول توصیه کرد که از خانه نشینی و انزوا دوری کنند و سعی کنند در اجتماع حضور داشته باشند.

نصرتی یادآور شد: معلولان نباید هیچگاه از الطاف خداوند نا امید شوند، بلکه با تصمیم قاطع و پشتکار در جهت رشد خلاقیت، کارآفرینی و جبران محددیت ها تلاش کنند.

به گفته وی هر ساله با حمایت سازمان بهزیستی، نمایشگاه هنرهای دستی را در سنندج دایر می کند و در نمایشگاه عرضه هنرهای دستی تهران نیز هنرهای خود را به نمایش گذاشته است.

وی حمایت سازمان بهزیستی از معلولان کارآفرین را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این سازمان تاکنون حدود ۷۰ میلیون ریال تسهیلات در راستای اشغالزایی به وی پرداخت کرده است.

نصرتی همچنین خواستار تغییر نگرش مردم و جامعه نسبت به معلولان شد.

وی در ادامه علت معلولیتش را ناشی از قصور کادر درمانی پزشکی و تزریق آمپول اشتباه در دوران کودکی دانست و گفت: هم اکنون پای راستش دچار معلولیت شده است اما با وجود معلولیت به موفقیت های زیادی دست یافته است.

نصرتی از سال ۷۸ فراگیری هنرهای دستی را آغاز کرده و تاکنون موفق به کسب مربیگری صنایع دستی، مربیگری دوخت های تزیینی، دیپلم گلدوزی، دیپلم خیاطی، دیپلم کامپیوتر، دیپلم عروسک سازی، دیپلم گل سازی، اخذ گواهینامه رانندگی و اخذ مدرک بین المللی کارآفرینی شده است