۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

تسهیلات اشتغال معلولان تایباد در خراسان رضوی ۲ برابر شد

افسانه فدایی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال معلولان این شهرستان در سال گذشته محقق شد افزود: امسال ۵۵ میلیارد ریال برای حوزه اشتغال مددجویان بهزیستی این شهرستان پیش بینی شده و هم اکنون ۲۳ پرونده اشتغال نیز در مرحله معرفی به بانکهای عامل قرار دارند.

وی ادامه داد: امسال تعداد اشتغال ایجاد شده در قالب ۲۷ طرح در حوزه های کشاورزی، دامپروری، صنایع، خدمات، صنایع دستی و صنعتی بوده که ۴۵ درصد آن در حوزه مددجویان توانبخشی بهزیستی این شهرستان بوده است.

رییس اداره بهزیستی تایباد گفت: این نهاد به چهار هزار و ۱۶۵ معلول در این شهرستان خدمات ارائه می کند که از این تعداد هزار و ۶۵۰ نفر ماهیانه چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال مستمری دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد ریال صرف مناسب سازی محیط زندگی و خودرویی معلولان این شهرستان شد افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد ادارات این شهرستان نسبت به مناسب سازی محیط خود برای رفت و آمد معلولان اقدام کرده اند.

فدایی به پرداخت تسهیلات بلاعوض جهت ساخت واحدهای مسکونی شهری و روستایی برای معلولان واجد شرایط این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: این شهرستان ۱۹ خانواده دارای سه عضو معلول و ۱۸۰ خانوار دارای ۲ عضو معلول دارد و با رصد انجام شده افزون بر ۴۱۰ خانوار از مددجویان بهزیستی تایباد فاقد مسکن هستند که برای خانواده های دارای سه معلول واجد شرایط در شهرها یک میلیارد ریال و خانواده های دارای ۲ معلول ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

وی گفت: از ابتدای سال جاری به همت نیکوکاران این شهرستان مبلغ ۱۱ میلیارد ریال کمکهای نقدی و غیرنقدی به خانواده های زیرپوشش این نهاد حمایتی اهدا شده است.

رییس اداره بهزیستی تایباد به فعالیت مرکز اورژانس ۱۲۳ این شهرستان اشاره کرد و افزود: این مرکز اجتماعی از سال ۹۷ فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده و از ابتدای سال جاری تاکنون به ۴۹ پرونده در حوزه های همسرآزاری، کودک آزاری، خودکشی و والدین آزاری رسیدگی کرده است.

بهزیستی تایباد در چهار حوزه توانبخشی، پیشگیری، حمایتی و مشارکت های مردمی به ۱۵ هزار نفر در قالب پنج هزار خانوار خدمات ارایه می کند.
شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.