۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

ترفندهای نوشیدن آب ( برای پیشگیری از عفونتهای ادراری )

درست مثل زمانهای دوران کودکی که احتمالا” مادرتان همیشه به شما می گفته سبزیجات بخورید، الان پزشکان همواره به شما به عنوان یک بزرگسال می گویند که آب بخورید . معمولا” در این مورد گفته می شود که مقدار سن و سال مهم نیست . و اگر کسی فلج هم باشد ، فرقی نمی کند – یعنی واقعا” لازم است که هر کسی روزانه مقدار فراوانی آب بنوشد.

اما ، پس از آسیب نخاعی ، مصرف آب آشامیدنی اهمیت بیشتری پیدا می کند . این موضوع نه  فقط از جنبه هیدراته کردن بدن و احساس و ظاهر بهتر ، بلکه از نظر پیشگیری ازعوارض دستگاه ادراری ازجمله عفونتهای ادراری ، سنگ ادراری و دیگر مشکلات ادراری حاصل از سونداژ اهمیت زیادی دارد . از نظر پزشکی آب یک ماده تغذیه ای و یک ” غذای سالم ” محسوب می شود . این نعمت خدا دادی می تواند مثانه را شستشو داده و آنرا تمیز نگه دارد.

در هر حال ، مصرف آب به اندازه کفایت روزانه کار آسانی نیست . خیلی از مردم با این موضوع یعنی نوشیدن مقدار کافی آب درگیر هستند . اما می توان با انجام یکسری ترفندها ، این کار را بهتر انجام داد . صدها ترفند وجود دارد ، اما در این مقاله هفت ترفند را که فکر می کنیم ، بهترین هستند ، ارائه داده ایم . فراموش نکنید که ، عفونتهای ادراری یکی از علل اصلی مرگ و میر افراد آسیب نخاعی محسوب می شود . بنابراین توصیه شده که با نوشیدن روزانه هشت عدد فنجان آب و حفظ سلامت مثانه ، طولانی تری از آنچه که فکر می کنید ، زندگی نمائید . دبرای این منظور می توانید موارد زیر را بکار بگیرید :

  1. دماهای مختلف آب را تجربه کنید

یکی از ساده ترین راهها برای افزایش نوشیدن آب ، تغییر دمای آب نوشیدنی است . برای این منظور ، تنها باید دمای آب مصرفی خود را تغییر دهید . خیلی از کوادری پلژی ها ( افراد دچار ضایعات گردنی ) دوست دارند آب آشامیدنی خود را  گرم بخورند. البته این کار برای خیلی از آنها  دشوار است  و به همین دلیل از آب نوشیدنی خنک استفاده می کنند . یک لیوان بزرگ ( ماگ ) که مخصوص ماکروفرهم است ، تهیه کرده و در کمتر از یک و نیم دقیقه آب مورد علاقه خود را درست کنید . البته ، آب گرم و ولرم ، مورد علاقه بسیاری از مردم است . سعی کنید درجه حرارت مناسب برای ذائقه خود را پیدا کنید .

  1. در آب نوشیدنی خود میوه بریزید

درحال حاضر ، یکی از علائق شدید مردم ، ریختن انواع میوه ،  از مرکبات و انواع توت ها گرفته تا انواع میوه ها و سبزیجات عجیب و غریب داخل آب نوشیدنی است . حتی امروزه در برخی از فروشگاه های مواد غذایی ، بطریهای آبی وجود دارند که حاوی قطعات میوه هستند . این محصولات ممکن است به اندازه خیلی از پودرهای طعم دهنده ، شیرین و خوشمزه نباشند ، اما استفاده بلند مدت از آنها می تواند برای بدن خیلی مفید باشد  ، چراکه طبیعی هستند .

  1. از بطریهای آبی استفاده کنید که شما برای نوشیدن آب اغوا کند .

اگر به تکنولوژیهای پیشرفته علاقه دارید ، یک بطری آب هوشمند تهیه کنید . این بطریها مقدار آبی را که می نوشید به موبایل شما گزارش می دهد و در صورت نیاز به شما یادآوری می کند که باید بیشترآب بخورید . یکی از این نوع بطریهای هوشمند که  توصیه می شود  Hidrate Spark  نام دارد و قیمت آن حدود ۶۰ دلار است . البته می توانید از بطریهای با تکنولوژیهای پائین تر استفاده کنید . همچنین می توانید بطری آب خود را ( با توجه به میزان آبی که می خواهید هر روز یا در یک زمان خاص بنوشید ) علامتگذاری کنید . برای این کار هم می توانید از نوارهای رنگی مختلف در حاشیه بطری خود استفاده کنید .

  1. از اپلیکیشنهای نوشیدن آب استفاده کنید . را دانلود کنید .

اگر نمی خواهید یک بطری آب هوشمند فانتزی خریداری کنید ، اما تمایل به استفاده از اپلیکیشن هستید ، برنامه های رایگانی وجود دارند که می توانند زمانهای نوشیدن آب را به شما اعلام کنند. دو برنامه معروف برای یادآوری نوشیدن آب عبارتند از : Daily Water Free  و Carbodroid هستند . هر دو برنامه قابل دانلود بوده و دارای هشدارها و یادآورهایی هستند که می توانند زمان نوشیدن لیوان بعدی را به شما اعلام کنند .

  1. یک بازی طراحی کنید

هر روز خود را با به چالش کشیدن خودتان برای نوشیدن مقدار مشخصی آب در یک زمان مشخص شروع کنید . اگر توانائی انجام آن را داشتید ، وقتی به اهداف خود رسیدید ، یک جایزه برای خودتان در نظر بگیرید . خیلی از افراد  به چالش نوشیدن یک فنجان آب در ساعات اولیه بیدار شدن از خواب می روند . عده ای دیگر سعی می کنند قبل از هر وعده غذا یک فنجان کامل آب بنوشند. تبدیل این کار به یک مسابقه یا بازی با یک طرف رقابتی می تواند نتایج کاملا” موثری به همراه داشته باشد .

 

  1. خوراکی های اشباع از آب بیشتر بخورید

برخی از مواد غذائی مانند میوه ها ، سبزیجات و سوپ مقدار زیادی آب دارند . کدو سبز، هندوانه ، خیار و گریپ فروت همه مواد غذایی غنی از آب بالا هستند . سعی کنید هر زمان که می توانید از آنها بیشتر در رژیم غذایی خود استفاده کنید .

  1. انواع مختلف آب را امتحان کنید

گاهی اوقات فقط تغییر نوع آب مصرفی می تواند تمام آن چیزی باشد که طعم آب را تغییر داده و خوشمزه تر کند . سعی کنید انواع گوناگون آبهای موجود در فروشگاههای مواد غذایی را تست کنید. آبهای موجود در  فروشگاهها انواع و اقسام و مارکهای مختلف هستند .  سعی کنید آب چشمه ها ، آب معدنی ، آبهای حاوی طعم دهنده ها ( اما فقط آبهای بدون قند ) و آب های گازدار را امتحان کنید تا بتوانید مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

در انتها یادآوری می شود :

هیچگاه ناامید نشوید ! خیلی از افراد ضایعه دیده که به تازگی دچار ضایعه شده اند ، هستند  که ازعهده اولویتها برآمده و پیروز شده اند . این موضوع یک بازی ذهنی است . بنایراین اگر ذهن خود را آماده کنید ، می توانید تبدیل به یک فردی شوید که به اندازه کافی آب می نوشد .