۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

بالابرسقفی مخصوص استفاده در حمام

این بالابرها نه تنها برای کمک به جابجاشدن های افرادمورد استفاده قرارمی گیرند ، بلکه می توانند به عنوان یک وسیله کمکی برای افراد کوادری پلژی جهت کارهای شسشو عمل کند.
بااستفاده ازاین بالابر و کیسه پارچه ای آن ، افراد می توانند کارهای شستشوی لباس را به طور مستقل و بدون کمک دیگران انجام دهند . فرد کیسه ای را که در آن لباس های شستشورا نگهداری کرده ، روی دسته دراز بالابر که باعث باز ماندن دهانه کیسه می شود ،‌ آویزان می کند. با پایین تر آوردن آن تا سطح صندلی دوش ، فرد می تواند به آسانی لباس های شستشو را درکیسه قرارداده ، آن را جدا نموده و سپس لباس های شستشو را به داخل ماشین لباسشویی حرکت دهد.

با تعبیه یک بالابرسقفی درداخل حمام ، دیگر فرد نیازی به قرار دادن صندلی های دوش چرخ دار که هم بزرگ هستند وهم سنگین درفضاهای تنگ ندارد. بااستفاده از این بالابرها فرد می تواند مستقیما” ازروی صندلی توالت به روی صندلی دوش جابجا شود . مشکلی که در کار با یک بالابر مجهزبه جرثقیل سقفی ممکن است وجودداشته باشد این است که با وجود آنها احتمال دارد استفاده از دوش های دیواری و پرده ها سخت شود . اما در یکی از فروشگاههای طراحی داخلی یکی از اشخاص راه حلی را مشاهده کرد : پرده های پلاستیکی که می توانند به سقف پیچ شده و پایین بیایند . اما تا حالا آن را آزمایش نکرده است .


منبع  :مطالب کوتاه آسیب نخاعی با عنوان “بالابرسقفی مخصوص استفاده در حمام”  ترجمه : مهندس عباس کاشی -انتشار مرکز  ضایعات نخاعی- www.isaarsci.ir- انتشار : بهمن ماه ۱۳۸۹  -برگرفته از سایت http://www.spinalistips.se