۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

افراد ویلچری چگونه می توانند وزن خود را کم کنند

امروزه میلیون ها نفر در دنیا ، اعم از پیر و جوان ، در تلاشند که وزن خود را کاهش دهند . کاهش وزن برای هر کسی یک روند شخصی دارد و نیازمند ایجاد نظم و انضباط در زمینه تغذیه و ورزش است . اما افراد روی ویلچر در این راستا چالشی مضاعف دارند ، چراکه  آنها نمی توانند به اندازه افراد سالم  بدن خود را حرکت دهند . به این معنا که محدودیتهای حرکتی ، گزینه های ورزشی را برای افراد ویلچری کاهش می دهد و از طفی این مسئله می تواند انگیزه آنها را برای رسیدن به هدف خود کم کند . با این وجود ، بازهم برای این افراد امکان زیادی وجود دارد تا بتوانند وزن خود را کم کنند . فقط لازمست که آنها در این فرایند کمی تلاش بیشتری را انجام دهند .

بطور کلی افراد ویلچری برای کاهش یا کنترل وزن خود لازمست به چهار گام که در این مقاله به اختصار پرداخته شده ، توجه داشته داشته باشند :

گام اول

رژیم غذایی سالم : با مصرف غذاهای کم چرب وکم کالری به جای غذاهای پرچرب و پر کالری ، کالری مصرفی خود را کاهش دهید .  یک پوند ( ۴۵۳ گرم ) برابر با ۳۵۰۰ کالری است . بنابراین ، برای کاهش وزن ، باید میزان مصرف کالری خود را کاهش دهید یا کالری بیشتری بسوزانید . اگر کالری مصرفی روزانه خود را  ۵۰۰ کالری کم کنید ،  این کار به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید یک کیلوگرم در هفته وزن خود را کاهش دهید . با حذف مصرف چربی در رژیم غذایی ، به طور خودکار ، کالری کمتری مصرف خواهید کرد، چراکه چربی ها ، کالری بیشتری نسبت به کربوهیدرات ها یا پروتئینها دارند . سعی کنید به جای شیر پرچرب  از شیر ۱ درصد استفاده کنید تا مقدار قابل توجهی از کالری را کاهش دهید . افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات و همچنین حذف یا کاهش غذاهای فرآوری شده می تواند باعث کاهش وزن شود . غذاهای حاوی آب زیاد و یا غذاهای حجیم (محتوی هوای زیاد ) ، عالی هستند و به شما کمک می کنند تا مدت طولانی تری احساس سیری کنید . سوپ های حبوبات و ذرت برای احساس سیری کامل مناسب هستند  .

How-to-Lose-Weight-If-You-Are-in-a-Wheelchair۳

گام دوم

مصرف مایعات فراوان : برای مصرف مایعات ، به جای آب میوه و نوشابه ، آب را انتخاب کنید . نوشیدنی های حاوی کالری بالا معمولا”  باعث احساس سیری می شوند . شما می توانید روزانه یک یا دو لیوان شیر کم چرب بنوشید ، چرا که شیر با کلسیم فراوانی که دارد درسلامت استخوانها نقش مهمی را ایفا می نماید . سعی کنید در طول روز هر جا که می روید ، یک بطری آب همراه خود داشته باشید . با این کار همیشه بدن شما هیدراته خواهد ماند و از میل شما به نوشیدنی های پر کالری جلوگیری خواهد شد .

گام سوم

حرکت کنید ، بیرون بروید : تحرک خود را حفظ کنید و با بیرون رفتن از خانه و راندن ویلچر ، هر جا که می روید ، کالری بسوزانید . هرچه بیشتر در خانه بمانید ، کالری کمتری می سوزانید . اگر لازم است خریدی انجام دهید ، سعی کنید به جای درخواست از کسی ، در صورت امکان خودتان به فروشگاه بروید . با استفاده از ویلچر ، عضلات دست های خود را به کار انداخته  و کالری بسوزانید .

گام چهارم

برنامه ورزشی : یک سری از فیلمهای ورزشی تهیه کنید که افراد ویلچری هم می توانند آنها را انجام دهند  . البته یکسری فیلمها وجود دارند که حاوی یک سری مشخص از ویدیوهای ورزشی هستند و اختصاصا” برای افراد ویلچری طراحی شده اند . معمولا” در این فیلم ها تمرینات ۳۰ دقیقه ای  طوری طراحی شده که قسمت های مختلف بدن را تقویت می کند .

در هر حال هرکاری که انجام می دهید ، کم یا زیاد  ؛ مهم این است که فعالیت بدنی داشته باشید . سعی کنید حداقل پنج روز در هفته ، یک برنامه تمرینات ورزشی داشته باشید وجزو برنامه زندگی رروزمره خود بگنجانید .

How-to-Lose-Weight-If-You-Are-in-a-Wheelchair۲

بطور خلاصه  :

چیزهایی که برای کنترل وزن  به آنها نیاز دارید ، از این قرارند :

  • دی وی دی های ورزشی و یا فیلم های ورزشی روی ویلچر
  • غذاهای کم کالری مانند میوه ها ، سبزیجات و سوپهای حبوبات
  • بطری آب