۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

اساس برنامه تغذیه ای برای کاهش وزن افراد ویلچری

اساس برنامه تغذیه ای برای کاهش وزن افراد ویلچری

امروزه میلیون ها نفر از جوان و پیر در تلاشند تا وزن خود کاهش دهند . کاهش وزن یک سیر شخصی منحصر به فرد دارد و نیازمند یک برنامه منظم و انضباط درزمینه تغذیه و ورزش است . اما افراد روی ویلچر در رابطه با کاهش وزن با چالش های بیشتری مواجه اند  ، چرا که آنها نمی توانند همانند دیگر افراد ، بدن خود را حرکت دهند. محدودیتهای حرکتی بدن ، گزینه های تمرینات ورزشی که هر کس می تواند انجام  دهد را کاهش می دهد و همچنین باعث نزول انگیزه فرد می شود . اما با این حال ،  افراد ویلچری هم می توانند وزن خود را کم کنند .اما در این روند لازم است آنها کمی بیشتر تلاش کنند . بطورکلی هر برنامه غذایی کاهش وزن بایستی ۲ گام زیر را شامل شود :

گام ۱ : استفاده از غذاهای با کالری کمتر

با مصرف غذاهای کم چرب به جای غذاهای فرآوری شده با چربی بالا و کالری بالا ، میزان کالری مصرفی خود را کاهش دهید . یک پوند ( حدود ۴۵۳ گرم ) معادل ۳۵۰۰ کالری است . بنابراین ، برای کاهش وزن ، باید میزان مصرف کالری خود را کم کنید یا اینکه باید کالری بیشتری بسوزانید . مصرف ۵۰۰ کالری کمتر در روز به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید ۱ کیلوگرم در هفته از وزن خود کم کنید .

با کاهش چربی در رژیم غذایی ، به طور خودکار کالری کمتری مصرف می شود ، زیراهر گرم چربی کالری بیشتری نسبت به هر گرم کربوهیدرات یا پروتئین دارد . برای کاهش قابل توجه میزان کالری ، مصرف شیر پرچرب را به شیر ۱ درصد تغییر دهید.  افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات و همچنین کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده می تواند به کاهش وزن ، کمک زیادی کند . غذاهایی که دارای مقدار زیادی آب و یا هوا هستند، به شما کمک می کند تا بدون اضافه کردن کالری بیشتر ، نسبت به قبل احساس سیری کنید . سوپ های حاوی گوشت یا پاپ کورن ، احساس سیری کامل را افزایش می دهند .

گام ۲ : استفاده از نوشیدنیهای با کالری کمتر

به جای آب میوه یا نوشابه ، آب را به عنوان نوشیدنی انتخاب کنید . نوشیدنی ها حاوی کالری هستند ، اما معمولا” باعث احساس سیری نمی شوند . شما می توانید یک یا دو لیوان شیر کم چرب در روز را بخورید ، چرا که این مقدار حاوی کلسیم کافی برای سلامت استخوانها است. سعی کنید به هر کجا که در طول روزمی روید ، یک بطری آب همراه داشته باشید . به این ترتیب بدن شما همیشه هیدراته می شود و هوس نوشیدنی های کالری بالا را نخواهید کرد .