۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

اسپری ضد پنچری یا لاستیک های توپر برای مقابله با سوراخ شدن لاستیک ویلچر

از چالشهای بزرگی که کاربران ویلچری ممکن است با آن مواجه شوند، پنچری لاستیک ویلچر می باشد. که گاهی اوقات در شرایطی بخصوص وقتی دور از منزل یا در سفر هستند، آنها را با مشکل جدی مواجه می کند. عدم دسترسی به تعمیرگاهها ، عدم امکان رفع پنچری در بسیاری از تعمیرگاهها وعدم همراه داشتن تجهیزات مورد نیاز و …  از این قبیل موارد می تواند برای برخی کاربران ویلچر بسیار گران تمام شود. لذا از نکته های مهمی  که به کاربران ویلچر به ویژه هنگام مسافرت توصیه می شود، همراه داشتن تجهیزات پنچری یا لاستیک زاپاس یا استفاده از ویلچرهای با لاستیک تو پر است.

از تجهیزات مناسب برای این موارد، می توان به اسپری ضد پنچری اشاره کرد. اسپری مخصوص پنچری لاستیک این امکان را فراهم می آورد که بتوانید به سرعت و به آسانی پنچری لاستیک ویلچر خود را برطرف کنید.

لاستیک ویلچر برقی همراه با اسپری پنچرگیری

در واقع این محصول برای خودروها ساخته شده است. هنگامی که لاستیک پنچر می شود، یک ماده آب بندی با ماهیت لاستیکی به همراه هوا از طریق شیر ( والو لاستیک ) به درون چرخ اسپری می شود . پس از آن ، باید لاستیک را چند دقیقه ای بچرخانید تا مواد تزریق شده در داخل چرخ پخش شود. ماده پنچری در سطح داخلی لاستیک پخش شده و سوراخ پنچری را مسدود می کند.  برای تسهیل این کار می توان ویلچر را روی یک بلوک قرار داه و این کار را اجرا نمود.

همانگونه که گفته شد، گزینه دیگر، استفاده از لاستیک های توپر برای جلوگیری از سوراخ شدن آنها است. یادتان باشد که با وجود این نوع لاستیک، سواری راحتی روی سطوح ناهموار فراهم نمی شود.

ویلچر دستی با لاستیکهای توپر