۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

کیت پنچرگیری و یا استفاده از لاستیکهای تو پر ، برای پیشگیری از عواقب پنچری لاستیک ویلچر

یکی از مشکلات بزرگی که کاربران ویلچر به خصوص هنگام مسافرت ممکن است با آن مواجه شوند ، احتمال پنچری لاستیک ویلچر است که فرد را با مشکلات زیادی روبرو می کند . بلااستفاده شدن ویلچر ، عدم دسترسی راحت به تعمیرگاهها و مراکز امداد و … از جمله این مشکلات  هستند . از طرف دیگر ،  پنچر گیری لاستیک ویلچر با دغدغه های زیادی همراه است . بخصوص پنچری لاستیکهای جلوئی و نیاز به باز شدن چرخ کار ، تعمیر آن را با مشکل مواجه می سازد . بنابراین ، همراه داشتن تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای مواجه با این مشکل از ضروریات مهم مسافرت با ویلچر محسوب می شود .

برای این منظور همراه داشتن یک کیت تعمیر پنچری حاوی اسپری ضد پنچری ، تلمبه باد ترجیحا” برقی و دیگر وسائل مورد نیاز برای چنین مواقعی اکیدا” توصیه می گردد .

کیت پنچرگیری و یا  استفاده از لاستیکهای تو پر ، برای پیشگیری از عواقب پنچری لاستیک ویلچر

کیت تعمیر پنچری لاستیک این امکان را فراهم می کند که بتوانید به سرعت تایر پنچر ویلچر را تعمیر کنید . معمولا” این کیتها برای خودروها ، ساخته شده اند ، اما برای ویلچر هم کاربرد دارند . در صورت وقوع پنچری ، یک ماده  آب بندی به داخل لاستیک اسپری می شود و سپس جریان باد به داخل والو تایر تزریق می گردد  . پس از آن ،  بایستی لاستیک برای مدتی چرخانده شود تا مواد اسپری در داخل تایر پخش شود . همچنین در صورت لزوم می توان ویلچر را  بر روی بلوک قرار داده ، تا بصورت ، در جا کار تعمیر و پنچری انجام گیرد  .

گزینه دیگر برای پیشگیری از پنچری و اطمینان خاطر از این موضوع ، این  است که  در جاهایی که احتمال وقوع پنچری می رود ، از تایر های توپر  برای ویلچر استفاده شود .

 Tire-puncture-repair-kit-or-solid-tires-to-prevent-puncture

بعضی ها برای راحت شدن خیال خود ،  روی ویلچر های دستی خود لاستیکهای توپر گذاشته و برای مواقع اضطراری یک کیت پنچری هم روی ویلچر برقی خودشان  قرار می دهند و هنگام مسافرت ها همیشه آن را به همراه خود دارند  .

توصیه می شود کار پنچرگیری را چند بار تمرین کنید تا مهارتهای لازم را بدست آورید .