۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

آنچه که باید در مورد صفحات انتقال بدانید

آنچه که باید در مورد صفحات انتقال بدانید

کسانی که وابسته به ویلچرهستند یا استراحت روی تخت برای آنان تجویز شده ، هنگام جابجایی از روی ویلچر به روی تخت و برعکس ، با مشکلاتی مواجه می شوند . درواقع مشکلات حاصله از چنین وضعیتهایی ، منجر به پیدایش و ساخت صفحات انتقال شده است . صفحات انتقال برای کسانی که از توالت فرنگی یا دیگر نشیمنها در سرویسهای بهداشتی استفاده می کنند ، مفید است . همچنین این وسیله می تواند برای تسهیل جابجائی به داخل وخارج خودرو نیز مورد استفاده قرار گیرد .

صفحات انتقال چه هستند ؟

صفحات انتقال ، یک صفحه ساده هستند که به شکل خاصی طراحی شده ، و بواسطه سطح لیزی که دارند ، برای انتقال بین سطوح مختلف مثلا” از روی ویلچر به روی تخت ، نشیمن توالت یا داخل خودرو مورد استفاده می گیرند . آنها می توانند برای تسهیل انتقال فرد از یک جا به جای دیگر بکار گرفته شوند. این صفحات نسبت به سایر تجهیزات انتقال ، گزینه بهتری هستند ، چرا که کمترین مقدار فشار را بر روی بالا تنه وارد می کنند . جراحات ساده ای همچون پیچ خوردگی ها یا کشیدگی عضلات می توانند به راحتی با صفحات انتقال ساده یا مستطیلی پیشگیری شوند . اما افراد مبتلا به مشکلاتی نظیر آرتروز ، یا فلج مجبورند از صفحات انتقال با ویژگیهای پیشرفته تری همچون مجهز به ریل و قفل استفاده کنند . حتی برخی از آنها نشیمنهایی هستند که مانند پله برقی حرکت طولی دارند . آنها مقدار فشار بر روی بالاتنه را کاهش می دهند .

چرا یک شخص به صفحه انتقال نیاز پیدا می کند ؟

این صفحات برای کسانی که مجبورند در طول روز به دفعات از روی ویلچر به روی تخت یا دیگر جاها جابجا شوند ، ضروری هستند . بطورکلی این صفحات برای افراد مبتلا به عوارض زیر توصیه می شوند :

  • آرتروز
  • جراحات پا
  • آسیبهای پشت
  • پوکی استخوان
  • فلج اندامهای پائین تنه
  • ناتوانی در حرکت دادن آندامهای پائین تنه

دلایل دیگری نیز وجود دارند که منجر به از دست دادن توانائی حرکت آزاد به اطراف می شوند و ممکن است نیاز به کمک صفحه انتقال داشته باشد .

مزایای استفاده از صفحه انتقال

  • بیشتر صفحات انتقال خاصیت ضد لیزخوردن دارند ، بنابراین خطر سقوط را کاهش می دهند .
  • استفاده از این صفحات خیلی راحت است ، چراکه آنها هیچ مکانیسم پیچیده ای ندارند .
  • با گستره قیمتی مختلفی از ارزان تا گران در دسترس هستند .
  • جاسازی آنها آسان است ، به راحتی می توانند در فضاهای خالی و کم جا قرارداده شوند .
  • بصورت آنتی باکتریال و استریل نیز در دسترس هستند ، بنابراین عفونت را کاهش می دهند .
  • به آسانی می توانند تمیز شوند ، از این رو ، بعد از استفاده نیاز به مراقبت چندانی ندارند .

انواع صفحات انتقال

 

صفحات انتقال هیچ نوع خاصی ندارند . اما خیلی از آنها بر اساس انواع زیر گروه بندی می شوند :

صفحات انتقال چوبی

بطور خاص از چوبهای جنگلی ساخته شده اند . بهداشتی و جلا پذیر هستند ، بطوری که سر خوردن یا جابجایی روی آنها به آسانی امکان پذیرست . نمونه کامل این نوع صفحات انواعی هستند که مخطط بوده و برای کسانی که پوست مرطوب دارند ، مناسب است . سمت دیگر آنها نیز براق بوده و برای لباس مناسب است .

صفحات انتقال پی وی سی

صفحات انتقال پی وی سی

این صفحات از پلاستیک ساخته شده اند . بنابراین بطور کامل ضد رطوبت هستند . به آسانی تمیز می شوند و همچنین سطحی دارند که کاربر می تواند به راحتی از یک جا به جای دیگر منتقل شود . معمولا” روی این صفحات قسمت یا قسمتهایی به عنوان دستگیره در نظر گرفته شده است .

 

پارچه های مخصوص انتقال افراد

پارچه های مخصوص انتقال افراد

این پارچه ها در واقع برای حمل افراد مورد استفاده قرار می گیرند . معمولا” برای کسانی که نمی توانند به راحتی بنشینند ، توصیه می شود . یکی از بهترین انواع پارچه های انتقال ، نوعی است که از پارچه نایلونی یک تکه گره دار و بدون اصطکاک ساخته شده است .

صفحات انتقال باریا تریک

صفحات انتقال باریا تریک

این صفحات بطور اختصاصی از چوبهای با کیفیت بالا و محکم ساخته شده و می تواند وزن های سنگین را بدون هیچ گونه ترک خوردگی و تغییر شکلی تحمل کند . نوع مناسب آنها ، دارای برشهایی برای گرفتن است و از چوب محکم بالتیک ساخته شده و می تواند وزنهای تا حد ۶۰۰ پوند ( حدود ۲۷۰ کیلوگرم ) را نیز تحمل کند .

مراقبتهای لازم هنگام استفاده از صفحات انتقال

  • همیشه قبل ازاستفاده مطمئن شوید که صفحه محکم بوده و هیچ گونه نقص وایرادی ندارد .
  • شلوار بپوشید تا باعث اصطکاک با صفحه نشود و مطمئن شوید که به درستی حرکت می کنید .
  • اطمینان حاصل کنید که دستها روی سطح صفحه قرار گرفته باشد ، بطوری که انگشت زیر صفحه گیر نکند.
  • برای اطمینان از حداکثر ایمنی ،همیشه به دستورالعملهای سازنده که همراه صفحه ارائه شده توجه نموده و به آنها عمل نمائید.

صفحات انتقال با طراحی ساده و بسیار مفیدی ساخته شده اند که صدها نفر از مردم سراسر جهان ، آنها را انتخاب و استفاده می کنند . آسان بودن نظافت و راحتی تکنیک استفاده از آن ، ایمنی آنها را تضمین می کند. در عین حال ، انتخاب نوع درست صفحه انتقال ، برای هر شخصی موضوع مهمی است ، چرا که انتخاب نادرست آنها ممکن است منجر به سقوط یا لغزش فرد شده و باعث بروز جراحات شود .