۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

۳۷۰۰ معلول در شهرستان سقز شناسایی شده است

به گزارش خبرگزاری تسنیماز سقز، عبدالرحمن حکیمی صبح امروز در دیدار با روشندلان شهرستان سقز با اشاره به آمار معلولان در شهرستان سقز اظهار کرد: در حال حاضر از سوی بهزیستی شهرستان سقز ۳ هزار ۷۰۰ معلول در شهرستان شناسایی شده‌اند که از این تعداد تنها حدود ۸۰۰ نفر از آنها از حمایت‌های مختلف بهزیستی بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه در راستای رفع مشکلات معلولان کارهای بسیاری انجام شده گفت: در شهرستان سقز برای استانداردسازی و توانمند سازی معلولان برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که تصمیمات گرفته شده در این حوزه باید در اسرع وقت عملیاتی شود.

رئیس اداره بهزیستی سقز خاطر نشان کرد: کارکنان این اداره بدون هیچ گونه چشم داشتی در راستای کمک به معلولان تمام توان خود را به کار گرفته‌اند و برای رسیدن به مطلوب نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی با اشاره به اینکه یک و نیم درصد جمعیت شهرستان سقز معلولان هستند گفت: تخصیص اعتبارات قانونی برای رسیدگی به امورات معلولان شهرستان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که باید مد نظر مسئولان باشد.

حکیمی با اشاره به اینکه قرار بود از محل مسکن محرومین که مصوبه دولت بود ۴۵ واحد در اختیار معلولان قرار گیرد، گفت: متاسفانه هنوز  ۱۰ واحد از این تعداد واحد مسکونی مصوب شده واگذار نشده است.

وی با اشاره به کمک‌های بهزیستی شهرستان سقز به معلولان این شهرستان خاطر نشان کرد: در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۳۰۰ میلیون ریال در زمینه‌های مختلف به افراد تحت پوشش بهزیستی در این شهرستان کمک شده است.