۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

کلوز آپ ‘معلولیت کوشا و روستا’ نمایشی از جریان واقعی زندگی است

82283819-71124424

با توجه به اینکه ۱۰ درصد قشر جامعه را جمعیت معلولین تشکیل می دهد این عزیزان در برخی از موارد در جامعه مغفول واقع می شوند برگزاری این جشنواره فرصتی برای معلولین فراهم می کند تا با نشان دادن خود اتکایی خودشان در تمامی زمینه ها درخواست خود مبنی بر حقوق برابر را به مسئولین نشان بدهند که آن ها می توانند در توسعه و بالندگی کشور نقش بسزایی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، دبیر اجرایی این جشنواره گفت: روایت واقعی و ابعاد ناگفته از واقعیت زندگی معلولان، نمایش توانمندی و توانمندسازی معلولان در توسعه جامعه و فرهنگ سازی برای درک درست و واقعی از توانایی های افراد معلول و تبیین اثربخشی آموزش در توانمندسازی معلولان است.
صادق حسین زاده افزود: بازنمایی توانمندی ها و موفقیت های افراد دچار معلولیت به خصوص در محیط روستا، ارائه تصویرهای واقعی از مشکلات و مسائل خاص معلولان، اشتغال معلولان، مناسب سازی محیط جهت فعالیت بهتر معلولان و درمان معلولان از دیگر اهداف جشنواره است.
به گفته وی این جشنواره برای نخستین بار در استان کردستان با مدت زمان ۱۵ دقیقه و ارسال آثار به دبیرخانه به مجتمع فرهنگی و هنری باران در شهر قروه به نمایش در خواهد آمد.
حسین زاده افزود: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا ۲۵ آذرماه سال جاری است و در صورت استقبال هنرمندان قابل تمدید خواهد بود و جشنواره نیز در زمستان سال جاری با معرفی آثار برتر برگزار خواهد شد.
وی گفت: بهره گیری از زبان هنر آن هم هنر تصویری همانند فیلم برای ترویج این فرهنگ هنری در جامعه موثر است.
قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

**خبرنگار: سارا صالحی/ **انتشار دهنده: مسعود احمدی