۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

پرداخت کمک هزینه ۲۰ هزار تومانی به دانش‌آموزان معلول نیازمند

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه تعداد ۷۹ هزار و ۴۸۲ دانش‌آموز معلول در کشور شناسایی شده است، اظهارکرد: به طور مستمر در طول ۹ ماه سال تحصیلی به ۸۳۳۳ نفر از این دانش‌آموزان کمک هزینه تحصیلی ارائه می‌شود.

 

یحیی سخنگویی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه دانش‌آموزان معلول شناسایی شده تحت پوشش سازمان بهزیستی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و پیش‌دانشگاهی هستند، افزود: این افراد با توجه به نوع معلولیت از کمک هزینه‌ای که تا ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است، به منظور تامین بخشی از هزینه‌های تحصیلی‌شان بهره‌مند می‌شوند.

 

وی افزود: این سرانه بر اساس دستورالعمل حمایت‌های مالی جامع سازمان بهزیستی و دستورالعمل کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان معلول تعیین شده است.

 

به گفته معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی، دانش‌آموزان مبتلا به انواع معلولیت‌ها مشمول دریافت این خدمت می‌شوند.

 

سخنگویی با تاکید بر اینکه کمک به ارتقای زندگی این دانش‌آموزان ایجاب می‌کند که سازمان بهزیستی علاوه بر ارائه خدمات توانبخشی، اجتماعی و توان پزشکی، خدمات رفاهی را نیز مد نظر قرار دهد، اظهار کرد:‌ به همین جهت سازمان بهزیستی در نظر دارد تا با پرداخت کمک هزینه‌های نقدی به دانش‌آموزان معلول واجد شرایط در جهت تقویت انگیزه‌های تحصیلی و بهبود کیفیت زندگی این افراد گام بردارد.

 

وی ادامه داد: این اقدام در راستای ایجاد فرصت‌های برابر در زمینه کسب دانش و تحصیل علم برای آحاد جامعه از جمله افراد معلول تحت پوشش سازمان و با عنایت به تاکید بر ماده ۸ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مبنی بر آموزش رایگان و کمک به تامین بخشی از هزینه‌های تحصیلی معلولان ضروری است و باید اقدامات خاصی به منظور کمک به تحصیل افراد معلول و فراهم کردن زمینه دستیابی آنان به شغل مناسب، استقلال مالی و توانمندسازی انجام شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا