۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

پدر یا مادر شدن با آسیب نخاعی

پدر یا مادر شدن با آسیب نخاعی

رویای پدر یا مادرشدن ، از روی ویلچر هم می تواند تحقق پیدا کند . باور تان نمی شود که چگونه کودکان می توانند با ناتوانی های والدین خود از جمله آسیب نخاعی ، سازگاری پیدا کنند . این مقاله بر شناخت این واقعیت می پردازد .  در حقیقت ، بچه ها  در دوران کودکی خود فقط به یک چیز توجه می کنند ، و آن هم چیزی نیست جز داشتن عشق و توجه پدر و مادر . اگر این موضوع وجود داشته باشد ، به وضوح احساس می شود ، حتی اگر آنها ویلچر را ببینند .

اما ، ما می دانیم که این موضوع نمی تواند به والدین کمکی کند – چرا که بواسطه وجود آسیب نخاعی و عوارض آن  نگرانی های وجود دارند که بیشتر والدین با آنها درگیر هستند . از جمله نگرانی های مشترکی که هر پدر ومادری ممکن است به آنها فکر کنند ، می توان به موارد زیر اشاره کرد  :

  • آیا با وجود ناتوانی هایی که بخاطر آسیب نخاعی دارم ، باز هم می توانم پدر یا مادر خوبی باشم ؟
  • آیا می توانم آنطور که دوست دارم پدری یا مادری کنم ؟
  • چگونه می توانم مطمئن شوم که با وجود ناتوانی هایی که دارم ، خانه برای یک بچه کوچک ایمن است ؟

ازاین قبیل سئوالات زیاد هستند .

اما خبر خوب این است که شما هر گونه نگرانی که داشته باشید  ، می توانید برطرف کنید .

اگرهمسری دارید که می تواند به شما کمک می کند ، مهم است که توانایی ها و همچنین برنامه های تان ، را بدون ترس و بطور واضح مورد باعث قرار دهید .  در صورت امکان می توانید این بحث ها را پیش از تولد فرزندتان در میان بگذارید .

در مورد آنچه شما قادر به انجام آن نیستید ، نگران نباشید . حتی اگر بعضی چیزها درست پیش نرود . مطمئن باشید ، همانطور که تجربه بیشتری درمورد مراقبت از فرزندتان پیدا می کنید ، متوجه می شوید که می توانید خیلی بیشتراز آنچه که فکر می کردید ، توانایی انجام کارها را دارید .

آزمون و خطا ، برای همه والدین ، حتی افراد سالم ، بخش مهمی از دوران پدر یا مادر شدن است .  برای والدین دچار آسیب نخاعی هم ، یادگیری نحوه مراقبت از کودک چیز متفاوتی نیست . اما اگر بخواهید ، می توانید در مورد نحوه مراقبت از کودک با یک کاردرمان مشورت نمائید . متخصصین کاردرمانی کسانی هستند که می توانند به شما کمک کرده و راهکارهایی را در باره موضوعات مختلفی از جمله پخت وپز ، تغذیه و حمام کردن فرزندتان ارائه دهد .

پدر یا مادر شدن با آسیب نخاعی

همچنین ، در مورد موضوع مراقبت از کودک ، مناسب سازیهایی وجود دارند که به آسانی قابل اجرا بوده و می توانند تفاوت های چشمگیری ایجاد کنند . به عنوان نمونه ، یکی از بزرگترین مناسب سازی ها ،  استفاده از گهواره ای است که از پهلو باز شود . اگر یک نجار خوب سراغ دارید ، می توانید به راحتی آن را به موجودی اتاق خود اضافه کنید . وجود یک میز با قابلیت تغییر آسان ، بطوری که بتوانید به راحتی با ویلچردر زیر آن مستقر شوید ، بسیار کارآمد خواهد بود . همچنین هنگامی که در منزل بسر می برید ، برای حمل نوزاد خود می توانید از یک بالش بزرگ که روی پاها قرار داده اید ، استفاده کنید ، این کار  تا حد زیادی می تواند به حمل  نوزاد کمک کند .

استفاده از یک فضا بر روی پاها که بطور مناسبی لایه گذاری شده باشد ، ضروری است ، تا بسیاری از مسئولیتهای مختلف از لباس پوشاندن کودک گرفته تا آماده کردن آن برای قرار دادن روی یک تاب ، به خوبی قابل اجرا باشد .

اگر در کنترل نواحی لگنی خود محدودیت دارید ، برای در آغوش گرفتن فرزندتان می توانید ، از یک مهاربند سفارشی ، که بند های آن بتواند به راحتی ، به دور بدن کودک شما قرار بگیرند ، استفاده نمائید . این وسیله کمک زیادی خواهد کرد . این وسیله به گونه ای است که شما می توانید به راحتی با گرفتن مهار خم شوید .

همانطور که سعی می کنید همراه با فرزندتان ، کارهایتان را انجام دهید ، به طور طبیعی  ترفندها و روش ها ی مختلف را خواهید آموخت .

موضوع مهم این است که همزمان با بزرگ شدن بچه ها و عدم وابستگی جسمی آنها به شما ، تا حد امکان همراه آنها فعال باشید . سعی کنید فعالیتهای جدید را همراه با آنها انجام دهید . کم کم  بیرون بروید و همه چیز را به آنها نشان دهید و او را متوجه کنید که می توانید با هم دیگر ماجراهایی را  داشته باشید .