۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

پاراکماندار آمریکایی: رمز موفقیت ما تمرین با کمانداران سالم است

«متیو سزمن» ۳۶ ساله در جریان رقابت های پاراتیروکمان قهرمانی جهان در هلند، اظهار داشت: تمرین و تلاش روز افزون موجب شده که اکنون در رقابت های جهانی، عملکرد خوبی داشته باشیم.

او که با بیش از ۱۰ پاراکماندار زن و مرد هموطنش در این رقابت ها شرکت کرده است، گفت: در رشته تیروکمان، سن و معلولیت عوامل تاثیرگذاری نیستند و ورزشکار با فعالیت در این رشته، زندگی را برای خودش و اطرافیانش راحت تر و لذت بخش تر می کند.

این ورزشکار که بدون دست متولد شده است، گفت: جدا از تمرین با افراد توانمند، داشتن یک مربی بسیار خوب و آگاه به علم روز این رشته؛ کار را برای کمانداران و رسیدن به آمادگی و موفقیت هموار می کند.

وی ادامه داد: یک مربی خوب آمریکایی داریم که ارتباط بسیار نزدیکی با تک تک کمانداران دارد و تجربیات و دانش خود را در اختیار ما قرار می دهد.

متیو افزود: اوایل که در این رشته ورزشی فعالیت می کردم تعدادمان زیاد نبود؛ اما حالا تعداد زیادی از معلولان جنگی در این رشته فعالیت می کنند.

وی که عنوان ششمی پارالمپیک ریو را دارد، سطح رقابت های پاراتیرو کمان هلند را مناسب ارزیابی کرد و گفت: کمانداران قدرتمندی در این رقابت ها هستند و اختلاف ۱۰ نفر نخست در هر ماده این رقابت ها بسیار جزئی است. این مساله حکایت از توان و آمادگی بالای ورزشکاران دارد.

مسابقات پارا تیرو کمان قهرمانی جهان هلند و انتخابی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از ۱۳ خرداد آغاز شده و ۱۹ همین ماه با معرفی برترین ها، پایان می یابد.