۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

ویلچر و زمستان : ایمنی در زمانهای کاهش دما

معمولا” زمستان و کاربران ویلچر رابطه دوستانه خوبی ندارند . با وجود اینکه فصل زمستان می تواند بسیار هیجان انگیز وفوق العاده زیبا باشد ، اما ممکن است برای کسی که آسیب نخاعی دارد ، خیلی خطرناک باشد .  ازاین رو کاربران ویلچر در آب و هوای سرد و برفی لازم است تدابیری خاص و مراقبتهای بیشتری را مد نظر قرار دهند . اگر افراد ویلچری در فصول زمستان و سرد شدن هوا ، در مورد اینکه چه زمانهایی و به چه مکانهایی می خواهند بروند ، هوشیار باشند ، این تغییرات آب و هوایی برای آنان با سختی و اذیت شدن همراه نخواهد بود و می توانند ایمن بمانند .

در این مقاله چند نکته مهم ارائه شده که هر کاربر ویلچر می تواند با توجه به آنها یک فصل سرد را به سلامت سپری کرده و  ایمنی ویلچرخود را هم تضمین نماید .

ویلچر و زمستان

ویلچر خود را برای زمستان آماده کنید

هنگامی که برای انجام جابجائی های روزمره به یک ویلچر وابسته هستید ، ضروری است که قبل از اینکه با آب و هوای سرد مواجه شوید ، چکاپ ویلچر خود را در فهرست کارهای مهم خود قرار دهید ( دقیقا” همانند یک خودرو ، که چکاپ زمستانی می شود ) . برای انجام یک سرویس درست برای ویلچر بهتر است از یک تکنسین ویلچر کمک بگیرید . بخصوص بازدید کاستورهای چرخهای جلوئی اهمیت بیشتری دارند . اگر آنها مثل یک چرخ دستی دوره گرد کهنه و فرسوده شده باشند ، می توانند مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشند. همچنین باید دسته فرمان ( جوی استیک ) را از نظر وجود هر گونه سیم یا اتصالات شل  بررسی شود . بطورکلی هر ویلچر باید سالانه بازرسی کامل شود تا اطمینان حاصل شود که در شرایط آب و هوائی سرد خطری را ایجاد نکند .

در مورد لاستیک های مخصوص شرایط  برفی ( ضد یخ ) اقدام کنید. 

البته منظور استفاده از زنجیر چرخ  زنجیر نیست . بلکه تعویض لاستیکهای فعلی با لاستیکهای زمستانی مد نظر است . لاستیکهای زمستانی اصطکاک بیشتری دارند . چراکه پهن ترند و برای فصل زمستان مناسب هستند . در غیر اینصورت می توانید از با استفاده از چندین زیپ بزرگ دور چرخها ، اصطکاک و کشش بیشتری را در آنها ایجاد کنید و مانع از سر خورد ن ومشکلات تردد شوید .

یک کیت خانگی برای مواقع اضطراری تهیه کرده و در دسترس بگذارید

احتمالا” چیزهایی در مورد کیتهای اضطراری مخصوص خودرو شنیده اید ، اما شاید در مورد کیت های مخصوص خانه چیزی نشنیده باشید. هنگامی که طوفان های زمستانی رخ می دهد ، معمولا” آنها قدرت خیلی زیادی دارند و می تواند به شبکه برق آسیب بزند  واین موضوع به خصوص هنگامی در سرمای خارج از خانه باشید ، خیلی وحشتناک  است . بنابراین خیلی مهم است که یک کیت اضطراری در خانه درست کنید تا اگر برق شما قطع شد یا اگر دربرف گیر کردید ، ملزومات و حتی داروهای مورد نیاز خود را داشته باشید .

این کیت می تواند شامل چیزهائی مثل : بطری آب ، غذاهای فاسد نشدنی ، پتو، جوراب ، یک باتری یدک کاملا” شارژشده برای ویلچر ، داروهای اضافی ( اطمینان حاصل کنید که آنها را بطور کامل داشته باشید ) و همچنین یک باتری سلولی یدک . همچنین اگر وجود یک مولد برق مینیاتوری عالی است ، چراکه می توانید یک منبع برق روشنائی پشتیبان داشته باشید .

یک برنامه پشتیبانی برای مواجهه با مواقع اضطراری ( از جمله طوفان ) داشته باشید

ازیکی از اعضای خانواده یا دوستان خود بخواهید که در طول کولاک و بارشهای سنگین پیش شما بماند و یا اینکه اگر موضوع طوفان جدی است ، از همسایه خود بخواهید که برای پشتیبانی از شما برنامه ریزی داشته باشد . این کار به خصوص اگر شما در یک ساختمان چند طبقه زندگی می کنید ،  هنگام از کار افتادن آسانسور به دلیل قطع برق مهم است . با این کار نه تنها اضطراب شما کم می شود  ، بلکه اطمینان پیدا می کنید که کسی  هنگام تغییرات آب و هوائی برای کمک کردن به شما آماده است .

چند لایه لباس بپوشید

اگر آسیب نخاعی دارید، ممکن است گرم نگهداشتن بدن در هوای سرد سخت باشد . هنگام بیرون رفتن ، برای گرم نگهداشتن خود دقت کنید که چند لایه لباس بپوشید تا بتوانید به تنظیمات دمای بدن خود کمک کنید. این موضوع برای کسی که فلج شده ، راز گرم نگهداشتن اوست ، چراکه لایه های لباس به حفظ گرمای بدن کمک می کنند.

صحیح وسالم بنوشید

یکی از آخرین نکاتی که باید به خاطر بسپارید این است که هنگامیکه بیرون می روید و هوا سرد است و از نوشیدنی ها ی الکلی استفاده نکنید ، حوادثی که در سراسر دنیا ، به دلیل نوشیدن الکل و خارج از خانه رخ داده ، کم نبوده اند  .