۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

ورزشکاران جانباز و معلول خراسان جنوبی ۱۶ مدال کسب کردند

رئیس هیأت ورزشی جانبازان و معلولان خراسان جنوبی گفت: ورزشکاران معلول و جانباز استان موفق شدند در رشته‌های بدمینتون و ورزش‌های باستانی در دو بخش بانوان و آقایان ۱۶ مدال رنگارنگ کسب کنند.

175438451_photoa

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی شریعتی صبح امروز در دیدار با امام جمعه بیرجند اظهار داشت: ورزشکاران جانباز و معلول استان در رشته بدمینتون در بخش خانم‌ها و رشته باستانی‌ در بخش آقایان موفق به کسب کاپ قهرمانی شدند.

وی تصریح کرد: در مجموع ورزشکاران معلول و جانباز استان در این دو رشته موفق شدند ۱۶ مدال شامل ۱۰ مدال طلا، سه مدال نقره و سه مدال برنز کسب کنند.

رئیس هیأت ورزشی جانبازان و معلولان خراسان جنوبی با بیان اینکه ورزشکاران جانباز و معلول استان در دیگر رشته‌ها نیز فعالیت دارند، یادآور شد: ورزشکاران معلول و جانباز استان در بخش آقایان در ۱۳ رشته و در بخش بانوان در هفت رشته فعالیت می‌کنند.

شریعتی اضافه کرد: با وجود تمام مشکلات مالی که وجود دارد تمام تلاش خود را در هیأت ورزشی جانبازان و معلولین انجام می‌دهیم تا این هیأت بر روی پای خود بایستد.

وی با اشاره به اینکه در استان یک‌هزار و ۱۰۰ ورزشکار جانباز و معلول زیر پوشش هیأت ورزشی جانبازان و معلولان قرار دارند، یادآور شد: حدود ۲۰ هزار معلول در خراسان جنوبی وجود دارد که با توجه به این آمار شاید رقم خوبی جذب فعالیت‌های ورزشی نشده‌اند بنابراین باید تمامی مجموعه‌های متولی در این راستا تلاش و نسبت به استعدادیابی معلولان اقدام کنند.

رئیس هیأت ورزشی جانبازان و معلولان خراسان جنوبی با بیان اینکه خوشبختانه استان در ورزش جانبازان و معلولان جایگاه خوبی در سطح کشور پیدا کرده است، گفت: در استان نیز هیأت ورزشی جانبازان و معلولان جزء هیأت‌های برتر ورزشی استان هستند.

شریعتی با اشاره به اینکه انسجام خوبی بین هیأت‌ ورزشی جانبازان و معلولان و ورزشکاران وجود دارد، تصریح کرد: سعی کرده‌ایم هیچ حاشیه‌ای نداشته باشیم و در این هیأت دو بعد شامل بعد ورزشکاری و پهلوانی و مسائل اخلاقی را مدنظر قرار دهیم.

وی اضافه  کرد: ورزشکاران جانباز و معلول استان منش پهلوانی که نشأت گرفته از سیره امام علی (ع) است را در کار و رفتار خود پیاده می‌کنند و به عنوان یک الگو و اسوه در جامعه مطرح هستند.

رئیس هیأت ورزشی جانبازان و معلولان خراسان جنوبی به حضور باشکوه ورزشکاران جانباز و معلول استان در راهپیمایی‌ها و مراسم معنوی اشاره کرد و یادآور شد: این ورزشکاران هم اهداف معنوی و هم اهداف ورزشی را دنبال می‌کنند.

شریعتی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم در بخش ورزش جانبازان و معلولان در استان توازن برقرار کنیم، تصریح کرد: در همین راستا در تمامی شهرستان‌ها استان دفتر هیأت ورزشی جانبازان و معلولان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در هیأت ورزشی جانبازان و معلولان استان جوان‌گرایی، قهرمانی و آموزش را جزو اصول کاری خود قرار داده‌ایم.