۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

«نوابغ و مشاهیر معلول جهان» به چاپ هشتم رسید

چاپ هشتم کتاب «نوابغ و مشاهیر معلول جهان» اثر منصور بُرجیان از سوی انتشارات سروش راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) برخی به علت نداشتن درک درست و جهان‌بینی صحیح و فقر فرهنگی، معلولیت را به عجز و ناتوانی تعبیر کرده و معلولان را کمتر مورد توجه قرار داده‌اند اما در کتاب «نوابغ و مشاهیر معلول جهان» بر این موضوع که در خلق آثار بدیع و بی‌بدیل، این مغز و روان است که خلاق و سازنده است، نه اعضای فیزیکی انسان، تاکید شده است.

«نوابغ و مشاهیر معلول جهان» به چاپ هشتم رسید

منصور برجیان، نویسنده این کتاب نیز خود از ناحیه دو پا فلج است. وی در این کتاب به دنیای مخترعان، دانشمندان و هنرمندان معلول جهان قدم گذاشته و نقص جسمانی را در مقابل روح بزرگ و باعظمت آن‌ها کوچک دانسته است.

وی در کتابش علاوه بر ارائه زندگی‌نامه نوابغ و مشاهیر معلول، به پرسش‌های عامه مردم درباره این‌که نوابغ و مشاهیر معلول چگونه مردمی بوده‌اند، چگونه و از چه راه می‌زیستد، خلق و خوی و زندگی شخصی‌شان چگونه بوده، خوشبخت بوده‌اند یا نه، در عشق و ازدواج احوال آن‌ها به چه منوال بوده، با عامه مردم و دانشمندان و ادیبان بزرگ چه ارتباطی داشته‌اند، چگونه به این موفقیت‌ها رسیده‌اند، این موفقیت‌ها چه تاثیری در زندگی مادی و معنوی آن‌ها داشته و این‌که چگونه توانسته‌اند بر مشکلات معلولیت خود فائق آیند و مسیر تکامل و تعالی را شایسته طی کنند، پاسخ گفته است.

مولف در این کتاب به زندگی نوابغی همچون هلن کلر، ابراهیم خان زند، آلبرت اینشتین، لودویک بتهوون، سارا برنارد، نوعلی برومند، غلامحسین بنان، خورخه لوئیس بورخس، مارسل پروست، لویی بریل، جوزف پولیتزر، ادگار دگا، میگوئل دو سروانتس ساودرا، رودکی، فرانکلین دلانو روزولت، نجفقلی سرشار قراچه داغی، حسین طه، جان فورد، محمد قاضی، فوانسیسکو گویا و هومر پرداخته است.

چاپ هشتم کتاب «نوابغ و مشاهیر معلول جهان»  با شمارگان یک‌هزار نسخه در ۲۳۰ صفحه، به بهای ۱۲ هزار تومان از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.