۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

نحوه استفاده از لپ تاپ روی تخت برای افراد تتراپلژی

نحوه استفاده از لپ تاپ روی تخت برای افراد تتراپلژی

استفاده ازکامپیوتر روی تخت برای افراد دچار آسیب نخاعی بخصوص افراد تترا پلژی با مشکلات زیادی همراه است . غیر از بحث ایمنی استفاده از لپ تاپ روی تخت ( بحث آتش سوزی و سوختگی و … ) مشکلاتی از جمله کار با صفحه کلید و ثبات وپایداری لپ تاپ روی تخت وغیره از جمله مشکلاتی هستند که افراد تترا پلژی با آن مواجه اند . این میز می تواند تا حد زیادی به آنان کمک کند .

میز لپ تاپ سفارشی ساز برای استفاده روی تخت – یک وسیله کمکی خیلی عالی برای افرادی که برای کار با کامپیوتر از ماوس سر استفاده می کنند ، محسوب می شود .

 

 لپ تاپ دارای ماوس سر روی میزمخصوص متصل به تخت

لپ تاپ دارای ماوس سر روی میزمخصوص متصل به تخت

لپ تاپ روی یک میز سفارشی ساز که توسط یک پایه به چارچوب تخت وصل شده قرارمی گیرد .


محل اتصال پایه به چارچوب تخت

محل اتصال پایه به چارچوب تخت

میز دارای لبه های کوچکی است که مانع از سر خوردن و افتادن کامپیوتر می شود .


میز مخصوص با پایه

میز مخصوص با پایه

کامپیوتر توسط یک ماوس سر کار می کند که دارای یک نگهدارنده سفارشی ساز است و در بالای کامپیوتر قرار می گیرد . اپلیکیشن های نرم افزار عبارتند از : WiVik و Dragger

WiVik یک صفحه کلید مجازی است .

Dragger یک برنامه برای کلیک با زمان بندی خودکار برای دکمه های راست و چپ ماوس می باشد .

نظرات کاربران

بر اساس نظرسنجی از کاربران این وسیله آنها احساس می کنند که میز کامپیوتر یکی از بهترین وسیله های کمکی است که تا به حالا داشته اند . گاهی اوقات آنها به دلیل مشکلات زخمهای فشاری می توانند در خانه کار کنند و اغلب به حالت نشسته یا نیمه نشسته روی تخت قرار می گیرند . در این سیستم از یک شبکه وایر لس استفاده می شود . البته کار با این سیستم کامپیوتر کمی بیشتر طول می کشد ، چرا که میز تاحدی ناپایداراست و کوچکترین ارتعاشی ممکن است در کار با ماوس اختلال ایجاد کند  .