۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

مواد طبیعی برای کمک به درمان عوارض شایع در افراد دچار آسیب نخاعی

قبلا” مکمل های طبیعی به عنوان داروی سنتی یا داروهای گیاهی استفاده می شد . اما حالا دیگر نه .  این فراورده های طبیعی در چند دهه گذشته ، در دنیای پزشکی امروزی محبوبیت گسترده ای پیدا کرده اند و بسیاری از افراد مبتلا به ضایعه نخاعی به مزایای آن سوگند می خورند . و این چیزی است که واقعیت دارد ؛ آنها واقعا” می توانند سلامتی را بهبود بخشند . بنابراین اجازه ندهید کسانی که فقط نظاره می کنند ، شما را از مصرف آنها منع کنند .

با وجوداینکه پزشکان در توصیه به استفاده از مکمل های طبیعی جدی نیستند ، اما خیلی از افراد مبتلا به آسیب نخاعی با اضافه کردن آنها به رژیم غذایی خود تا حد زیادی زندگی خود را بهبود ببخشیده اند . این مکملها می توانند به رفع عوارض زیادی از بهبود دردهای عصبی گرفته تا عفونتهای مثانه کمک کنند . بنابراین اگر کسی از آنها استفاده کند ، چیزی را از دست دادن نخواهد داد ؟ بنابراین تا زمانی که سلامت شما در معرض خطر قرار نگیرد ، برای پرهیز از مصرف داروهای شیمیایی همیشه و هر زمان که لازم باشد ، هوشمندانه عمل کنید .

اگر آسیب نخاعی دارید و به دنبال مکملهای طبیعی هستید که بطوراختصاصی فقط برای شما توصیه شده باشد ، لیست زیر ممکن است بتواند زندگی شما را تغییر دهد و از آن  لذت ببرید  !

فولات (Folate ) : برای جراحات جدید

فولات (Folate )

فولات ویتامینی است که به طور طبیعی در سبزیجات برگ سبز و دیگر غذاها وجود دارد . سالهاست که دانشمندان دریافته اند فولات نقش مهمی در تشکیل نخاع جنین دارد و اخیرا” نیز محققان کشف کرده اند که این ماده می تواند در بهبودی بافت آسیب دیده سیستم عصبی بزرگسالان نقش داشته باشد . مطالعاتی هم صورت گرفته است که نشان می دهد فولات می تواند بازسازی آکسونها را در موش های صحرایی دارای صدمات نخاعی بهبود بخشد . اگر شما از کسانی هستید که جدیدا” دچار آسیب نخاعی شده ، مصرف فولات می تواند یک حرکت هوشمندانه محسوب شود .

دارچین : مثانه

دارچین

اگر بطور مکرر عفونت ادراری دارید و نگران مصونیت در برابر آنتی بیوتیکها هستید ، مصرف دارچین را آزمایش کنید. اما ، مراقب باشید . چراکه باید مطمئن شوید نوع دارچینی که خریداری کرده اید ، مرغوب باشد . دارچین سیلان ، به عنوان ” نمونه اصل” ادویه درنظر گرفته شده و مزایای پزشکی زیادی دارد . مطالعاتی صورت گرفته است که نشان می دهد دارچین دارای خواص ضد باکتریایی بوده و می تواند برخی از باکتری ها ی موجود در مثانه را بکشد . خیلی از مردم ، به عنوان یک روش پیشگیری کننده عفونت های ادراری ، دارچین را صبحها به قهوه خود اضافه می کنند .

های یبیس کاس (Hibiscus ) : مثانه

های یبیس کاس (Hibiscus )

های یبیس کاس نام گلی است که در کشورهای آفریقایی به عنوان مکمل غذایی شناخته شده و می تواند تا حد زیادی به مشکلات مثانه و کلیه کمک کند . ثابت شده که وقتی گل های یبیس کاس مانند چای دم شود یا به عنوان یک مکمل مصرف گردد ، خواص ضد باکتریایی فراوانی دارد و می تواند مانع از رشد میکروبهای مسئول عفونت مثانه شود .

در یک مطالعه مقایسه ای ، مشخص شده که  زنان مصرف کننده های یبیس کاس ، کاهش ۷۷ درصدی عفونت ادراری را تجربه کرده اند . توصیه می شود که حداقل یکبار آن را امتحان کنید .

سرا پپتاز (Serrapeptase)  : درد عصبی

سرا پپتاز (Serrapeptase)

سرا پپتاز آنزیمی است که از کرم ابریشم گرفته می شود و برای کمک به عوارض دردناکی مانند کمر درد ، استئوآرتریت ، پوکی استخوان ، فیبرومیالژی، سردردهای میگرنی و سندرم تونل کارپ استفاده می شود . اگر دردهای عصبی فزاینده را تجربه می کنید و طب سنتی به شما کمک نمی کند ، سرا پپتاز را امتحان کنید.  همچنین ثابت شده است که می تواند به درد های عصبی مزمن که خیلی از افراد مبتلا به صدمات نخاعی تجربه می کنند ، کمک شایان توجهی نماید . یکی از افراد کوادری پلژی توانسته داروهای رایج در دردهای عصبی را به طور کامل کنار گذاشته و توانسته تنها با استفاده از سرا پپتاز دردهای خود را کنترل کند . او ۱  تا ۲ قرص صبحها  و ۱ تا ۲  قرص شب مصرف می کند.

 

پونه : مثانه

پونه

قرن هاست که مردم می دانند ، پونه دارای خواص درمانی است و می تواند به مشکلات تنفسی مانند سرفه ، آسم و برونشیت کمک کند . همچنین می تواند به سوزش سر دل ، نفخ و عفونتهای ادراری هم کمک کند . این مکمل به بسیاری ازافراد مبتلا به ضایعه نخاعی کمک کرده است تا بتوانند سالها برای مقابله با عفونت ادراری از آن استفاده کند . دقت کنید که در مصرف آن از قطره چکان استفاده نکنید و اگر آن را می نوشید ، هر صبح و شب مصرف کنید . بسیاری از افراد مبتلا به صدمات نخاعی متوجه شده اند که افزایش تخمیر می تواند باعث ایجاد عفونت مثانه شود.

پروبیوتیک ها : روده

پروبیوتیک ها

و آخرین مورد ، اما نه حداقل ، دقت کنید که حداقل دو سه بار در هفته مکمل پروبیوتیک مصرف کنید . این مکمل می تواند زندگی شما را تغییر دهد ، به حفظ حرکات سالم روده کمک کرده و از بروز مشکلات شکمی شایع جلوگیری می کند . اما اطمینان حاصل کنید که مکمل پروبیوتیک با کیفیت خریداری کنید  ، چراکه یقینا” همه آنها یکسان نیستند . یکی از مکملهای پروبیوتیک که بسیار توصیه شده پروبیوتیک HMP  است .

به نظرتان چه مکمل های طبیعی دیگری را ما نگفته ایم ؟ لطفا تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید .