۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

مناسب سازی خودرو با استفاده سیستم کشش برقی


استفاده ازروش مناسب سازی با کشش برقی به افراد ویلچری کمک می کند تا حرکت آنها به بالا وپائین رمپ به راحتی امکان پذیر شود .

روش استفاده :
– پهلوی وسیله نقلیه خود قرار بگیرید .
– تسمه ی نگهدارنده کشش برقی را گرفته و بکشید .

– در جلوی رمپ مستقر شوید .


– قلاب را روی ویلچر خود قرار دهید .
– دکمه ورود را فشار داده و نگه دارید .


– کشش برقی شما را به طرف بالای رمپ می برد .

– این سیستم برای خروج از وسیله نقلیه نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد .


با توجه به سهولت استفاده از کنترل بی سیم ، این سیستم می تواند در خارج از خودرو در دسترس فرد باشد و بنابراین استفاده از آن، راه حل مناسبی برای افراد ویلچری است که می خواهند خودشان به تنهائی سوار خودرو شده و رانندگی کنند !


مشخصات فنی : حداکثر قدرت کشش ۳۵۰ پوند ، ۱۵ فوت طول کابل ، ۱۶ درجه بندی ، کابل فولادی ضد زنگ .


این وسیله با استفاده از یک سیستم کلاچ ابتکاری ، می تواند تحت هر شرایطی فشارها را تحمل کند و مجهز به یک سیستم جمع شونده کابل و قفل کننده ی خودکار است ،از این رو کابل آن هیچگاه گیر نمی کند و دچار تا خوردگی نشده و همچنین هیچوقت هم شل وآویزان نمی شود .


دکمه “RELEASE” تمام تنش های ایجاد شده روی کابل را حذف می کند . به این ترتیب لازم نیست که شما صبر کنید تا کابل باز شود . نگران نباشید ، فقط باید قلاب را تا جائی که شما به آن نیاز دارید ، بکشید . مجهز به یک سیستم ایمنی نیز می باشد . به این صورت که هنگام استفاده از کشش برقی ، هیچگاه ویلچر شما رها نخواهد شد .


اگر مشکلی پیش بیاید و ویلچر نتواند مستقیما” از روی رمپ بالا برود ، سیستم ترمز از برگشت ویلچر شما در طول رمپ جلوگیری می کند و این امکان را به شما می دهد که دوباره خودتان را در وضعیت مناسب قرار دهید وتنها درطی چند ثانیه می توانید مجددا” آن را راه اندازی کنید .


هنگام خروج از خودرو ، این سیستم نیروی ثابتی را ایجاد می کند . این موضوع به شما کمک می کند تا براحتی به پائین سطح شیبدار برگردید . همانطور که اشاره شد در این حالت هم درصورت بروز هر گونه مشکلی ، پائین آمدن ویلچر متوقف خواهد شد ، چراکه سیستم آن را روی رمپ نگه می دارد . حتی اگر دکمه OUT زده شود ، این سیستم با کلاچ فوق العاده ی که دارد ، می تواند موتور را آزاد می کند . به این مفهوم که : تا وقتی ویلچر در حالت افقی نباشد ، کابل به هیچ وجه شل نخواهد شد . از این رو ویلچر هم به سمت عقب برگشت نخواهد داشت . به محض اینکه ویلچر مجددا” در وضعیت ثابت قرار می گیرد ، سیستم کشش برقی عملیات عادی خود را از سر خواهد گرفت .

بطور کلی این سیستم برای ون های کوچک که کف کوتاهی دارند ، ایده آل است . سیستمهای کشش برقی فضای خیلی کمی از وسیله نقلیه را اشغال می کند و تنوع زیادی هم دارند . مدلهای با مشخصات ( ارتفاع ۵ اینچ ، پهنای ۹ اینچ ، عرض ۹ اینچ ) معمولا” در زیر یا پشت نیمکت ردیف سوم خودرو بسته می شوند . در مجموع در کنار درب ورودی ، و یا درب وسط خودرو – و حتی دربهای ورودی عقب قابل نصب هستند

 

منبع: مقاله “مناسب سازی خودرو با استفاده سیستم کشش برقی”- مترجم : مهندس عباس کاشی-  ohealth2007@yahoo.com  -انتشار: مرکز  ضایعات  نخاعی-بهمن ماه ۱۳۹۱-برگرفته از http://rjmobilityservice.com- e mail : )