۰۲۱ - 55385363 کمک‌های مردمی

معرفی کتاب بررسی وسایل جابجایی افراد با ناتوانی حرکتی بین دو سطح ناپیوسته

این کتاب توسط  آقای آرش  زارع  صادقی گردآوری  شده است  و به سفارش  مرکز  گروه های خاص جانبازان  و  توسط پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان منتشر شده است .

این کتاب  دارای  هفت فصل است و در بهار ۱۳۸۹ منتشر شده است

نقص یا ضعف حرکتی به تعبیر عمومی‌، اولین مواردی هستند که باعث احساس معلولیت در یک شخص می‌گردند. عدم توانایی در انجام حرکتهای روزمره مسأله‌ای است که تاکنون ذهن بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. یکی از این حرکات، انتقال بین دو سطحی است که هیچ سطح واسطی میان آنها وجود ندارد.

انجام انتقال در دید اول ممکن است بسیار راحت به نظر آید. اما در زمانی که این انتقال در مورد یک فرد ناتوان حرکتی (به عنوان مثال یک ویلچرسوار) باشد بحث نوع و نحوه انتقال بسیار مهم و مشکل می‌شود. وسایل و تجهیزات گوناگونی برای انجام این انتقال وجود دارند. این وسایل هرکدام به منظوری خاص و برای استفاده خاص طراحی و ساخته می‌شوند. هر فردی ناتوانایی‌های مخصوص به خود دارد و در نتیجه به یک وسیله کمکی ویژه نیاز دارد. بحث تخصیص و ارائه خدمات و تجهیزات به هر فرد ناتوان نیز یک مسأله بسیار مهم می‌باشد.

در نگارش این کتاب سعی شده است تا سه دیدگاه متفاوت در مورد این وسایل بررسی گردند. اولین دیدگاه، دیدگاه یک کارشناس فنی برای خرید و توصیه وسیله مورد نظر می‌باشد. یک کارشناس باید بتواند در هنگام خرید به مزایا و معایب وسایل ساخته شده توسط شرکتهای مختلف آشنایی داشته و با قاطعیت به یک محصول مهر تأیید بزند. در این راستا مشخصات فنی مورد نظر هر یک از وسایل در گزارش آورده شده است. دیدگاه دوم مربوط به پزشک تجویز کننده وسیله می‌باشد که باید برای پیشنهاد یک وسیله ابتدا خود با وسیله آشنایی کافی داشته باشد و مشخصات آن را بداند. در این راستا هم سعی شده است تا مشخصاتی از قبیل اندازه، سیستمهای حمایتی وسیله و … مورد بررسی قرار گیرند. دیدگاه سوم مربوط به استفاده کننده و یا همراه فرد است. در هنگام استفاده از این وسایل باید نکاتی را در نظر گرفت، در این راستا سعی شده است تا نحوه استفاده صحیح از این وسایل بیان شود.

 

 سفارش کتاب:  شما می توانید این کتاب را از طریق پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان  تهیه  نمایید.

علاقمندان می توانند از  طریق لینک زیر این کتاب را دانلود نمایند

لینک دانلود

تلفن تماس :   ۰۲۱  –   ۲۲۴۱۷۷۸۹

منبع: مرکز ضایعات نخاعی جانبازان