۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

معاون استاندار خراسان جنوبی: ساخت مسکن ویلایی برای معلولان خراسان جنوبی پیگیری می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباس زاده عصر چهارشنبه در ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان گفت: متقاضیان ساخت مسکن معلولان در استان ۶۰۰ نفرند که بیش از ۳۰۰ نفر آنها ساکن شهر بیرجند هستند.

وی افزود: برای ساخت مسکن معلولان باید تا حد امکان مسکن ویلایی احداث شود و در غیر این صورت واحد‌های مناسب سازی شده در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به تکلیف قانونی برای مناسب سازی تصریح کرد: ادارت و اماکن دولتی باید مناسب سازی را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند، در غیر این صورت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی: ساخت مسکن ویلایی برای معلولان خراسان جنوبی پیگیری می شود

عباس زاده بیان داشت: مسئله آورده مهم‌ترین مسئله در احداث مسکن معلولان استان است و به دلیل کمبود زمین در بیرجند، مسئله اصلی بحث تخصیص زمین است.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در هر صورت ۳۰۸ متقاضی معلول برای طرح ملی مسکن پایش خواهند شد و تعداد متقاضی با توجه به نوع و میزان معلولیت برای دریافت زمین ویلایی تعیین تکلیف می‌شوند.

وی عنوان داشت: در بیرجند برای همه متقاضیان مسکن نمی‌توانیم زمین ویلایی تخصیص دهیم اما برای معلولان این مشکل قابل حل است و می‌توان کاری برای این موضوع انجام داد.

عباس زاده با اشاره به اینکه شهرداری‌های بشرویه و فردوس اقدامات خوبی در زمینه مناسب سازی انجام داده اند، گفت: ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط به مناسب سازی در طرح‌ها و پروژه‌های اداری و اماکن عمومی باید رعایت شود تا معلولان مشکلی در رفت و آمد نداشته باشند.

وی اضافه کرد: اماکنی که ضوابط مناسب سازی در آنها رعایت نشده است باید شناسایی و نسبت به اصلاح آنها اقدام شود.