۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

مشکلات شهر تهران از نگاه اعضای شورای شهر/ از توجه به معلولان تا معماری ایرانی_اسلامی

خبرگزاری میزان_مدیریت شهری ششم تهران در حالی فعالیت خود را آغاز کرده است که شهر تهران مشکلات فراوانی دارد، بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که در ابتدا باید مشکلات اصلی شهر حل شود، بسیاری اعتقاد دارند که باید ابتدا بافت فرسوده حل شود از سوی دیگر برخی اعتقاد دارند که باید گره کور شهرفروشی باز شود اما از سوی دیگر برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که باید به اقشار خاص شهر تهران توجه ویژه ای شود موضوعی که سال ‌ها است مورد بی توجهی قرار گرفته است. اما سوال اصلی اینجاست که مدیریت شهری ششم تهران و مخصوصا اعضای شورای شهر تهران به کدام مشکلات اصلی تهران دقت بیشتری داشتند؟

توجه معلولان در نگاه ششمی‌ها

جعفر بندی شریبانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با میزان با اشاره به اولویت اقدامات مناسب سازی با هدف ایجاد شرایط مناسب برای تردد افراد کم توان (کهنسالان، کودکان، زنان باردار و معلولان)، توسعه شهر انسان محور و حضورپذیری شهروندان در سطح شهر تهران گفت: همه اقشار در شهر تهران به‌عنوان شهروندان باید از سوی مدیریت شهری مورد توجه قرار بگیرند؛ البته با توجه به جمعیت افراد کم توان در شهر تهران برای بحث مناسب سازی در شهر تهران اقدامات گذشته کافی نبوده و نمره قبولی نمی‌گیرد؛ لذا این موضوع باعث شده است افراد کم توان جسمی نتوانند از خدمات شهر تهران استفاده مناسبی داشته باشند و حق حضور در بسیاری از نقاط شهر از آن‌ها گرفته شده است.

وی افزود: البته در دوره‌های قبلی مدیریت شهری زحمات زیادی در این زمینه انجام شد، اما متاسفانه کافی نبوده است، یکی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری ششم بحث مناسب‌سازی شهر تهران برای معلولان و افراد کم توان جسمی خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر تهران باید قوانینی را تنظیم و تولید کند که در حوزه شهرسازی و خدمات شهری الزاماتی به صورت قانونی باشد تا خدمات خوبی به افراد کم توان جسمی شهر تهران داده شود.

وی گفت: افراد معلول و کم توان جسمی هم اعضای جامعه هستند و حق استفاده از امکانات شهر را دارند و مدیریت شهری ششم تهران این موضوع را پیگیری می کند.

توجه به معماری ایرانی_اسلامی

جعفر بندی شریبانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با میزان در مورد توجه به معماری ایرانی_اسلامی در مدیریت شهری ششم اظهار کرد: معماری ایرانی_اسلامی از جمله نکاتی است که شورای شهر ششم تهران به آن توجه ویژه‌ای خواهد داشت؛ این موضوع دغدغه بسیاری متخصصان نیز هست.

وی افزود: در دوره قبلی شورای شهر توجه به این موضوع صورت گرفت و در زمینه معماری ایرانی_اسلامی طرح‌های تشویقی داده می‌شد و ما نیز در دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران در تلاش هستیم که این راه را ادامه بدهیم و تقویت کنیم.

جعفر بندی شریبانی گفت: تهران پایتخت ایران اسلامی است و باید در کنار دیگر نماد‌ها معماری ایرانی_اسلامی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدوار هستیم در این دوره مدیریت شهری بافت فرسوده را با کمک دولت به سمت نوسازی ببریم، زیرا این موضوع اهمیت بالایی دارد و به نظرم می‌توانیم اقدامات مثبتی در این زمینه انجام دهیم.

توجه بانوان در مدیریت شهری ششم

نرگس معدنی پور عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با میزان در مورد توجه به زنان در مدیریت شهری ششم تهران اظهار کرد: اعتقاد ما در مدیریت شهری ششم تهران به شایسته سالاری است؛ یعنی باید به ظرفیت بانوان در مدیریت شهری توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: زنان در شهرداری تهران توانایی بالایی دارند و می‌توانند پست‌های مدیرتی را به خوبی اداره کنند و امیدواریم شهردار محترم شهر تهران توجه ویزه‌ای به بانوان داشته باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: زنان توانمند در شهرداری تهران زیاد هستند و زنان شورای اسلامی شهر تهران نیز تلاش خواهند کرد به زنان شهرداری تهران توجه ویژه‌ای شود تا بر اساس شایسته سالاری و توانمندی زنان سهم خوبی در پست‌های مدیریت شهری داشته باشند.

وی گفت: در طول سال‌هایی که در مدیریت شهری فعالیت داشتم زنان توانمند را دیدم که می‌توانند در زمینه مدیریتی موفق ظاهر شوند.

کلام آخر

حل مشکلات شهر تهران نیازمند  همکاری و هماهنگی میان شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران است، اعضای شورای اسلامی شهر تهران با علم بر اینکه شهر تهران دارای مشکلات زیادی است وارد عرصه انتخاباتی شدند و حالا باید دید که مدیریت جدید شهر تهران چگونه می خواهد مشکلات شهر تهران را حل کند؟